arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

فرمانده ناجا: مسايل اجتماعي را امنيتي نكنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم صبح دوشنبه در مراسم ديدار با سفرا، كارداران و مسوولان سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر درايران با بيان اينكه تهديدات امنيتي امروزه فراتر از حوزه‌ كشورها و مرزهاي جغرافيايي است، گفت: جهاني‌شدن برخي تهديدها مانند مبارزه با موادمخدر، تروريسم، قاچاق انسان و باندهاي فساد و همچنين باندهاي مافيايي مسلح موجب شده است كه توفيقات كشورها براي مبارزه با تهديدات اين مجرمان كاهش يابد. اين در حاليست كه همكاري منطقه‌اي بعد بيشتري به خود خواهد گرفت.

احمدي‌مقدم در ادامه با بيان اينكه ناجا در سال‌هاي اخير با اصلاح ساختار دروني تامين نيروي انساني، تجهيزات و افزايش دانش و پژوهش توانسته است توفيقات زيادي كسب كند، گفت: شعار هفته نيروي انتظامي «سهم من در امنيت و آرامش» علاوه بر آن كه ناظر بر تعاملات داخلي است در حوزه تعاملي بين كشورها و سازمان‌هاي منطقه نيز تاكيد دارد.

وي با بيان اينكه براي رسيدن به هدف متعالي تامين امنيت مردم، همگان بايد تلاش كنند، گفت: متاسفانه در سال‌هاي اخير وجود برخي مشكلات مرزهاي پيراموني ايران را به كانون ناامني بدل كرده است به گونه‌اي كه توليد سرسام‌آور موادمخدر در افغانستان كه با حضور خارجيان 40 برابر شده است و وجود مسايلي همچون تروريسم، منطقه را به كانون ناامني بدل كرده است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه با همكاري كشورهاي منطقه مي‌توان امنيت مشترك را در منطقه تقويت كرد و افزود: نيروي انتظامي در سال‌هاي اخير با برقراري استراتژي جامعه‌محوري توانسته است علاوه بر افزايش قدرت پاسخگويي به مطالبات مردم، افزايش كارآمدي نيز داشته باشد.

احمدي‌مقدم با اعلام اينكه ماموران پاك، پاكدامن، سلامت، چابك و مومن و مردمي بايد تشكيل دهنده شاكله اصلي نيروي انتظامي باشند، گفت: با وجود اين پليس قدرت پاسخگويي مطالبات افزايش مي‌يابد.

در تلاشيم مسايل امنيتي را با جلب مشاركت و اعتماد مردم به صورت اجتماعي حل كنيم

وي با بيان اينكه پيشگيري از حوادث افزايش قدرت صلح و سازش و حل و فصل اجتماعي مسايل از مهمترين اهداف نيروي انتظامي است، گفت: تلاش داريم نه تنها مسايل اجتماعي را امنيتي نكنيم بلكه مسايل امنيتي را با جلب مشاركت و اعتماد مردم به صورت اجتماعي حل كنيم.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه در دهه‌هاي گذشته شاخص‌هاي امنيتي و ميزان امنيت در كشور افزايش پيدا كرده است، گفت: با گسترش فعاليت رسانه‌ها جلب اعتماد افكار عمومي سخت شده است به گونه‌اي كه رسانه‌ها به سرعت مسايل كوچك را به مسايل جهاني تبديل كرده و در اين شرايط انتظارات مردم رو به افزايش است و اين در حاليست كه امكانات براي پاسخگويي به مطالبات مردم در كشور ثابت بوده و رشد متناسب با انتظارات مردم نبوده است.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به فعاليت ايران در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير با تقويت استحكامات مرزي در شرق، تقويت اقدامات اطلاعاتي و سرمايه‌گذاري در بخش مرزها توانسته‌ايم مرزهاي شرقي را تحت كنترل داشته باشيم كه با تكميل اين استحكامات مي‌توانيم از ورود موادمخدر و برخي ناهنجاري‌ها در كشور جلوگيري كنيم.

كشف 250 تن انواع موادمخدر در شش ماهه امسال

16 درصد كشفيات مواد مخدر در استان‌هاي مركزي كشور بوده است

فرمانده ناجا با بيان اينكه در شش ماهه نخست سال جاري 250 تن انواع موادمخدر در كشور كشف شده است، گفت: با تقويت يگان‌هاي مرزي شاهد كشف 84 درصدي موادمخدر در استان‌هاي مرزي بوده‌ايم.

به گفته احمدي‌مقدم 16 درصد از كشفيات موادمخدر در داخل استان‌هاي مركزي ايران بوده است.

وي افزود: افزايش سرمايه‌گذاري در مرزها و در مسيرهاي دريايي به خصوص درياي عمان كه به مسير جديد براي انتقال موادمخدر بدل شده است سبب مي‌شود كه ورود موادمخدر به كشور كنترل شود.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه در خصوص اقدامات پليس ايران در حوزه مقابله با تروريسم با اشاره به انهدام گروهك پژاك و جندالشيطان گفت: با اقدامات اخيري كه در مورد گروه پژاك انجام شد و فشارها و همكاري‌هاي منطقه‌اي فعاليت اين گروه متوقف شده است كه اميدواريم اين توقف ادامه داشته باشد و اين افراد تحت تعقيب بين‌المللي قرار گيرند.

وي با بيان اينكه در حالي كه اينترپل براي برخي گروهك‌هاي تروريسم اعلاميه قرمز صادر مي‌كند اما برخي كشورها به تروريسم‌ها مكان اختصاص مي‌دهند، افزود: امروزه تروريست‌ها مبارزه با دانش و پيشرفت را مدنظر قرار داده و اقدام بسيار زشتي همچون ترور دانشمندان را انجام مي‌دهند و حتي به صورت غيررسمي برخي سازمان‌هاي اطلاعاتي مسئوليت اين ترورها را بر عهده مي‌گيرند.

احمدي‌مقدم در ادامه خطاب به سفرا، كارداران و مسوولان بين‌المللي حاضر در اين مراسم گفت: شما به عنوان نمايندگان كشورهاي خود مي‌توانيد عنصر مهمي براي برقراري ارتباط موثر بين ايران و ديگر كشورها باشيد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
0
1
یه کاری خودت کردی ، حالا به بقیه میگی ؟!
نظرات بینندگان