arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
جام جهانی 2018

ورزشگاه لیون، تنها شاهد صلح ایران و آمریکا

تهران- ایرنا- در یکی از بزرگترین نبردهای جغرافیایی – سیاسی تاریخ جام جهانی، تیم ملی آمریکا در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 1998 فرانسه در مقابل ایران قرار گرفت و در یک بازی هیجان انگیز در نهایت با نتیجه 2 بر یک بازی را به ایران واگذار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری ورزشی اسپورتس کیدا روز یکشنبه نوشت: روابط ایران و امریکا از انقلاب سال 1357ایران و همزمان با فرار شاه از این کشور، تیره و تار شده بود.

زمانی که دو تیم در جام جهانی 1998 روبه روی یکدیگر قرار گرفتند، پلیس ضد شورش فرانسه دور تا دور استادیوم شهر لیون در حالت آماده باش به سر می برد؛ تدابیری که غیرضروری می نمود چراکه دو تیم با گرفتن عکس دسته جمعی، نهایت تلاش خود را برای کاهش تنش انجام دادند و فوتبالیست های ایرانی با رزهای سفید به استقبال حریف خود رفت.

تیم ملی ایران در یک بازی پرحرارت، به دور از هرگونه تشنج و رفتارها و نیات خصمانه از سوی هیچکدام از طرفین، در نهایت با نتیجه 2 – 1 تیم ملی آمریکا را شکست داد و بدین ترتیب آخرین برد خود را در تاریخ این رقابت ها رقم زد.

وخامت روابط بین دو کشور پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و تصمیمات وی در مورد توافق هسته ای با ایران شدت گرفته است؛ با این حال شانس برخورد این دو تیم در رقابت های این دوره جام جهانی صفر است چرا که تیم ملی ایران می بایست در گروه (بی) با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش پیکار کند و در سوی مقابل تیم ملی آمریکا بدنبال ناکام ماندن از صعود در مرحله مقدماتی، باید از پای تلویزیون نتایج تیم ملی ایران را دنبال کند!

ورزشی**3991**1368

نظرات بینندگان