arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

ویدئو: «بولتون» در مورد «اون» چه در سر دارد؟ / روایت «نیویورک تایمز» از آنچه در سرِ «مرد پشت پرده» ترامپ می‌گذرد

در روزهایی که شرایط برای گفت و گو میان آمریکا و کره شمالی در حال مهیا شدن بود، ناگهان پیونگ یانگ با لغو نشست سران دو کره، تهدید کرد که نشست ترامپ و اون هم ممکن است منتفی شود. در این میان، صحبت از مدل «لیبی» برای کره شمالی، پیونگ یانگ را خشمگین کرده. این مدل توسط جان بولتون، مطرح شد. در ویدئوی زیر، به بررسی این موضوع پرداخته شده که آیا بولتون به عمد، قصد خراب کردن روند مذاکرات با کره شمالی را دارد یا خیر؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویدئو: مدل «لیبی» چیست؟ / آیا بولتون تعمدا قصد به هم زدن روند مذاکرات با کره شمالی را دارد؟

در روزهایی که شرایط و پیش زمینه ها برای گفت و گو میان آمریکا و کره شمالی در حال مهیا شدن بود، ناگهان پیونگ یانگ با لغو نشست سران دو کره، تهدید کرد که نشست ترامپ و اون هم ممکن است منتفی شود.

به گزارش «انتخاب»، در این میان، در واشنگتن، صحبت از مدل «لیبی» برای کره شمالی به میان آمد؛ موضوعی که پیونگ یانگ را خشمگین کرده است. کسی که اولین بار از این مدل برای کره شمالی صحبت کرد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ است. در مدل لیبی، این کشور روند ساخت بمب اتمی را متوقف و تجهیزات خود را به آمریکا منتقل کرد تا امتیازاتی از این کشور بگیرد. اما در نهایت با بمباران این کشور، حکومت قذافی سقوط کرد.

نیویورک تایمز در ویدئوی زیر، به بررسی این موضوع پرداخته شده که آیا بولتون به عمد، قصد خراب کردن روند مذاکرات با کره شمالی را دارد یا خیر.

 

نظرات بینندگان