arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

رهبر ترکمان‌های عراق خواستار بازشماری آراء در کرکوک شد

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که 1416 شکایت پیرامون نتایج رای‌گیری دریافت کرده‌اند که 1240 شکایت به رای‌گیری در انتخابات عمومی، 139 شکایت به انتخابات خاص (که در آن نیروهای پلیس، نیروهای امنیتی، ارتش، پیشمرگ‌ها، زندانیان و همچنین بیماران بستری در بیمارستان‌ها شرکت کردند)، مربوط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ترکمان‌های عراق از کمیساریای عالی انتخابات خواستند تا آرای استان کرکوک را بازشماری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، محمد البیاتی، رهبر ترکمان‌های عراق اعلام کرد که در انتخابات در استان کرکوک به ویژه در "داقوق" و "الحویجه" تقلب صورت گرفته است. در تمامی صندوق‌های رای گیری در منطقه "الحویجه" تقلب صورت گرفته و همگی آن‌ها مشکوک هستند؛ در بیش از 68 صندوق در "داقوق" تقلب صورت گرفته و تاکنون اقداماتی برای بازشماری آراء صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، فیان دخیل، از نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق کمیساریای عالی انتخابات را به هدر دادن ده‌ها هزار رای رای‌دهندگان ایزدی در اردوگاه آوارگان متهم کرد.

کمیساریای عالی انتخابات مسئولیت "خسارت‌های پیش‌بینی نشده" برای نامزدهای ایزدی از شهرستان سنجار را بر عهده گرفت و اعلام کرد که اهالی سنجار قربانی رای‌گیری مشروط شده‌اند.

از سوی دیگر، کمیساریای عالی انتخابات عراق از تشکیل گروه‌های ویژه برای بررسی شکایت‌ها درخصوص ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات پارلمانی در داخل و خارج از کشور خبر داد.

کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد که 1416 شکایت پیرامون نتایج رای‌گیری دریافت کرده‌اند که 1240 شکایت به رای‌گیری در انتخابات عمومی، 139 شکایت به انتخابات خاص (که در آن نیروهای پلیس، نیروهای امنیتی، ارتش، پیشمرگ‌ها، زندانیان و همچنین بیماران بستری در بیمارستان‌ها شرکت کردند)، مربوط است.

این کمیساریا همچنین اعلام کرد، مسئولان برگزاری انتخابات در کرکوک با سختی‌هایی به دلیل نقض‌ و همچنین اختلالات در دستگاه‌های رای‌گیری مواجه بودند.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که شکایت‌ها هیچ تاثیری در روند انتخابات نخواهد داشت و اسامی افراد پیروز برای تایید به دادگاه عالی ارسال شده‌ است.

نظرات بینندگان