arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

فروش زندان اوین به کجا رسید؟

رییس سازمان زندان ها درباره فروش و انتقال زندان اوین گفت: این موضوع در شهرداری تهران در دوره شهردار سابق انجام نشد و شهرداری همکاری لازم را در آن زمان با ما نداشت ولی امیدواریم که در دوره شهردار جدید اگر آمادگی لازم را در این زمینه داشتند دوباره رایزنی کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت فروش و انتقال زندان اوین ارایه داد.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره فروش و انتقال زندان اوین گفت: این موضوع در شهرداری تهران در دوره شهردار سابق انجام نشد و شهرداری همکاری لازم را در آن زمان با ما نداشت ولی امیدواریم که در دوره شهردار جدید اگر آمادگی لازم را در این زمینه داشتند دوباره رایزنی کنیم.

وی افزود: ما این آمادگی را داریم و علاقه مان این است که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کند، زیرا فضایی که هست فضای بزرگی است و بخش خصوصی یا سایر بخش ها نمی توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

جهانگیر تصریح کرد: سازمان زندان ها همچنان آمادگی دارد و الان هم در حال پیگیری با نهادهای مختلفی که در گذشته متقاضی بودند هستیم البته اگر بخش های خصوصی هم بتوانند و آمادگی داشته باشند با آنها هم می توانیم وارد مذاکره شویم برای اینکه انتقال و ساخت زندان و جابه جایی آن را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در حال رایزنی با ارگان های مختلف برای فروش و انتقال اوین هستیم، ولی هنوز به نتیجه نرسیدیم و اگر به نتیجه رسید آنرا اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان زندان ها درباره کمبود بودجه سازمان زندان ها گفت: ما همچنان مانند سایر جاها با کمبود بودجه روبرو هستیم.

وی درپاسخ به سوالی درباره وضعیت ندامتگاه شهر ری و برخورد با زندانیان زن نیز گفت: زندان نسوان یکی از زندان های خوب ماست، زیرا تراکم پایینی دارد و اصولا تعداد زندانیان زن ما نسبت به زندانیان مرد کمتر است و بین 2 تا 3 درصد زندانیان را جمعیت زنان تشکیل می دهند؛ لذا تراکم جمعیت زنان پایین است و دربخش هایی که زنان با فرزندانشان هستند، برای آنها تدارکات خاصی دیدیم و مهد کودک دارند. من سه بار از زندان زنان در یک سال و نیم گذشته بازدید کردم و با مشکلاتشان از نزدیک برخورد داشتم و نسبت به حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دادیم و مددکاران خوبی دارند و همه از شرایط آنجا احساس رضایت دارند.

نظرات بینندگان