arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

ترکیه: آمریکا بیش از گذشته منزوی خواهد شد

رهبر حزب وطن ترکیه گفت: آمریکا با وضع تحریم هایی علیه روسیه، ونزوئلا و به صورت نصف و نیمه علیه چین و در ادامه وضع تحریم های احتمالی علیه ایران، به واقع در حال برنامه ریزی برای تحریم علیه خود است و با این اقدامات بیش از سایر کشورها این واشنگتن است که تنها مانده و متضرر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: آمریکا با خروج از برجام و وضع تحریم های احتمالی علیه ایران، بیش از گذشته منزوی می شود و به واقع بیشتر از سایر کشورها متضرر خواهد شد.

پرینچک در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام قصد دارد در آینده ای نزدیک تحریم های سنگین اقتصادی علیه ایران وضع کند و همچنین به سایر کشورها نیز هشدار داده است که در صورت نقض تحریم ها علیه ایران، با مجازات سنگینی مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: آمریکا با وضع تحریم هایی علیه روسیه، ونزوئلا و به صورت نصف و نیمه علیه چین و در ادامه وضع تحریم های احتمالی علیه ایران، به واقع در حال برنامه ریزی برای تحریم علیه خود است و با این اقدامات بیش از سایر کشورها این واشنگتن است که تنها مانده و متضرر خواهد شد.

وی با اشاره به روابط ترکیه با ایران تاکید کرد: آمریکا نمی تواند روابط آنکارا با تهران و کاراکاس(ونزوئلا) را تضعیف کند.

وی همچنین در اظهاراتی خطاب به محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: تدوین قانون اساسی سوریه به دست مردم این کشور انجام می گیرد و آمریکا به همراه شما نمی تواند دخالتی در آن داشته باشد.

توافق ایران، روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که در سال 2015 به دست آمد، درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که به نام برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) شناخته می شود.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ و دولت جدید آمریکا، این تعهد از سوی واشنگتن اجرا نشده و در عمل با ایجاد جنگ روانی، منافع ایران را در این توافق به گروگان گرفته اند در حالی که ایران بر اساس 11 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده است.

دونالد ترامپ چندی قبل طی سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج می شود.

این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبرو شد و اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان