arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

صندوق بین المللی پول: همکاری با سیف و بانک مرکزی ایران را ادامه می‌دهیم

مرکز ارتباطات صندوق بین المللی پول در پاسخ به مکاتبه انجام شده درباره اقدام آمریکا در قرار دادن نام ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در فهرست تحریم های این کشور، اعلام کرد که همکاری خود را با ایران ادامه خواهد داد. این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که ایران یکی از اعضای صندوق بین المللی پول است و صندوق مطابق با مقررات خود، با سیف به عنوان رییس کل و بانک مرکزی ایران همکاری خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که این ‌نهاد مالی، همچنان به همکاری با سیف به عنوان رئیس کل و بانک مرکزی ایران ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، مرکز ارتباطات صندوق بین المللی پول در پاسخ به مکاتبه انجام شده درباره اقدام آمریکا در قرار دادن نام ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در فهرست تحریم های این کشور، اعلام کرد که همکاری خود را با ایران ادامه خواهد داد.
این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که ایران یکی از اعضای صندوق بین المللی پول است و صندوق مطابق با مقررات خود، با سیف به عنوان رییس کل و بانک مرکزی ایران همکاری خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌ داری آمریکا بیست و پنجم اردیبهشت ماه «ولی‌الله سیف» رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، را به طور یکجانبه در فهرست اشخاص تحریم شده قرار داد.
این اقدام پس از تصمیم هجدهم اردیبهشت رییس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای برجام و اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران در دوره های 90 و 180 روزه صورت گرفت.
بانک مرکزی ایران در واکنش به این اقدام در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام خزانه داری آمریکا غیرحرفه ای و نامتعارف و نشانگر بی احترامی مقام های دولت آمریکا به استانداردها و هنجارهای بین المللی است که با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت آمریکا و بی احترامی به تعهدات و توافقنامه های بین المللی گوناگون جای تعجب ندارد.

نظرات بینندگان