arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

تذکر خلیل آبادی: جولان موش‌ها در «چشمه علی»

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نسبت به خشک شدن چشمه علی در پی عبور خط 6 مترو هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نسبت به خشک شدن چشمه علی در پی عبور خط 6 مترو هشدار داد.

به گزارش ایسنا، خلیل آبادی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه باید بار دیگر در مورد چشمه علی شهر ری تذکر بدهم، گفت: در اسفند ماه از تریبون شورای شهر در مورد فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه علی آورده صحبت کرده‌ام و نسبت به خشک شدن چند روزه‌اش و اقدامات ضد محیط زیستی و ضد میراث فرهنگی اعتراض کرده و خواستار یافتن راهکاری از سوی شرکت مترو شدم اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی با بیان اینکه شرکت مترو تذکر من را بی پاسخ گذاشت، گفت: شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهر ری امروزه دچار خدشه شده است و شب گذشته در مسیر خانه به چشمه علی رفتم و دیدم که این اثر چند هزار ساله اکنون آینه دق شده و به جای آنکه آب در آنجا باشد موش‌ها در کف استخر چشمه علی جولان می‌دهند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه همگان به اهمیت مترو آگاه هستند اما نباید به آثار تاریخی خدشه‌ای وارد شود، گفت: بار دیگر تذکر می‌دهم که خشک شدن چشمه علی به دلیل عبور تونل خط 6 و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه پذیرفته نیست و از هیات رئیسه می‌خواهم که در راستای حمایت از حقوق مردم فکری به حال این مهم داشته باشند.

به گزارش ایسنا، میرلوحی نیز در واکنش به این اعتراض گفت: چشمه رضوان در شمال تهران نیز خشکیده است و باید از آنجایی که شما نماینده تهران هستید در مورد این موضوع نیز تذکر دهید.

نظرات بینندگان