arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

تغییر نام میدان امام هادی (ع) به شیخ صدوق در شهرری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام میدان امام هادی (ع) به شیخ صدوق رای مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، خلیل آبادیصبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دقیقا روبروی آرامگاه شیخ صدوق در ابن‌بابویه میدانی وجود دارد که پیش از این نام شیخ صدوق داشت اما در اواخر شورای شهر چهارم به میدان امام هادی (ع) تغییر نام داد، گفت: اهالی محل، روحانیت شهر ری، امام جمعه و ... درخواست دادند که این میدان مجددا به شیخ صدوق برگردد و حتی صورتجلسه نیز امضا کردند.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی با بیان اینکه محبوبیت شیخ صدوق به این دلیل است که وی ناقل روایت‌های امام هادی (ع) بوده است، گفت: شیخ صدوق منهای امام هادی(ع) معنایی ندارد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی نیز با بیان اینکه بهتر است گزینه‌ای برای نامگذاری به نام امام هادی (ع) همزمان با این تغییر نام آورده شود، گفت: برداشتن نام امام هادی(ع) از یک مکان کار آسانی نیست و گذشتگان ما هم به دلیل سختی این مسئله چنین کاری نکردند و بهتر است طرحی در مورد نامگذاری مکانی به نام امام هادی(ع) بیاورید تا همزمان این تغییرات نام‌ها انجام شود.

وی در پایان خطاب به اعضای شورای شهر گفت: من که از این تغییر نام می‌ترسم و ببینم چقدر شجاعت دارید.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران تغییر نام میدان امام هادی (ع) به شیخ صدوق رای مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، همچنین اعضای شورای شهر نیز به تغییر نام خیابان شنگرف به "استاد عبدالله انوار" تهران شناس برجسته تهران نیز رای مثبت دادند.

نظرات بینندگان