arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

جایزه 36 هزار دلاری گوگل برای نوجوان اوروگوئه ای / پاداشی برای یافتن «باگ» امنیتی

گوگل  به یک نوجوان اوروگوئه ای که یک باگ امنیتی را در برنامه های این شرکت کشف کرده است، 36 هزار دلار جایزه نقدی پرداخت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل  به یک نوجوان اوروگوئه ای که یک باگ امنیتی را در برنامه های این شرکت کشف کرده است، 36 هزار دلار جایزه نقدی پرداخت کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقتل از دیجیتال ترندز، این پنجمین بار است که نوجوان مذکور به خاطر یافتن باگ های امنیتی مختلف جایزه دریافت می کند.

باگ امنیتی که نوجوان اوروگوئه ای کشف کرده بود، متخصصان امنیتی شرکت گوگل را مجبور کرد تا زمانی قابل توجه را صرف حل مشکل کنند.این نوجوان که پریرا نام دارد نخستین  کامپیوتر خود را در سن 10 سالگی خرید و دوره مقدماتی برنامه نویسی را نیز از سن 11 سالگی آغاز کرد.سپس او زبان های برنامه نویسی مختلف خود را تدریس کرد و در چندین مسابقه برنامه نویسی نیز برنده شد. او حتی مدتی پیش در مسابقه برنامه نویسی در مقر گوگل در کالیفرنیا شرکت کرده بود.

تلاش او برای شکار باگ از سن بسیار پایین شروع شد . جایی که او با شکار اولین باگ مهم خود، 500 دلار جایزه گرفت.

جالب است بدانید پریرا این مشکل امنیتی را اوایل سال چاری میلادی یافت اما گوگل از وی تعهد گرفت تا حل کامل این مشکل در خصوص جزئیات سکوت کند. اکنون با تایید به حل مشکل توسط گوگل و اهدای جایزه پریرا حق اظهارنظر در خصوص مسائل و مشکلات ناشی از این باگ برای گوگل را دارد. 

در ماه ژوئن سال گذشته،نیز پریرا  یک اشکال امنیتی دیگر را برای گوگل کشف کرده بود که 10 هزار دلار جایزه برای وی به ارمغان آورد.  او در حال تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کلجی در زادگاهش است اما  او امیدوار است که او بتواند از درآمدش برای تأمین بودجه تحصیلی در دانشگاهی معتبر استفاده کند چرا که  آرزو دارد یک روز مدرک کارشناسی ارشد  امنیت رایانه بگیرد.

بسیاری از شرکت ها امیدوارند که با ارائه پاداش های نقدی، هکرها را تشویق کنند تا به جای سوء استفاده از موقعیت، وضعیت خود را اصلاح کنند. 

 

برچسب ها: گوگل ، هک ، هکر
نظرات بینندگان