arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
گاردین :

21 هزار نفر علیه زاکربرگ گارد گرفتند / آیا پیام رسان کودکان فیسبوک خطرناک است؟

گروهی از فعالان حقوق کودکان خواستار پایان فعالیت برنامه چت فیسبوک برای کودکان زیر 13 سال شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از فعالان حقوق کودکان خواستار پایان فعالیت برنامه چت فیسبوک برای کودکان زیر 13 سال شده اند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گاردین، پیش از این نیز بسیاری از نهادهای حمایت از حقوق کودکان علیه برنامه چت کودکان زاکربرگ موضع منفی گرفته بودند. اما این بار موج اعتراضات شامل 21 هزار نفر می شود. 

این در حالی است که فیسبوک می گوید داده های جمع آوری شده از مسنجر کودکان برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و درواقع این برنامه شامل تبلیغات نیست.اما بیش از 21 هزار نفر از طرفداران حقوق کودکان از زاکربرگ برای استفاده نامناسب وی از قدرتش در جهت اعتیاد کودکان به اینترنت شکایت کرده اند. 

در بخشی از بیانیه این گروه می خوانیم: "لطفا بچه ها را هدف قرار ندهید. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی بیش از حد  به کودکان و نوجوانان آسیب می رساند.  کودکان و نوجوان آمادگی بیشتری برای اعتیاد نسبت به رسانه های اجتماعی  دارند.  بچه ها نیاز به زمان و فضا دارند تا جهان فیزیکی را تجربه کنند و روابط سالم خود را توسعه دهند."

از میان 21 هزار فر امضا کننده، عده زیادی شامل مربیان، متخصصین بهداشت، والدین و پرستاران کودکان هستند. برنامه مستقل مسنجر کودکان در ماه دسامبر با کنترل دقیق والدین از جمله تأییدات تماس و فیلترهای ایمنی برای جلوگیری از دسترسی کودکان به محتوای نامناسب راه اندازی شد. 

اما راه اندازی این برنامه توسط منتقدان متعدد و حتی وزیر بهداشت بریتانیا  مورد حمله قرار گرفت. مایکا ریزیک، یکی از امضاکنندگان این پرونده که پزشک متخصص اطفال از نیویورک است، گفت: "این برنامه یک آسیب واقعی است.این یک مسابقه مجازی  برای حفظ توجه  از سوی کودکان است.این برنامه آنها را آموزش می دهد تا تشویق به مقایسه با دیگران، و ایجاد توهم خودشیفتگی شوند."

در حال حاضر میلیون ها کودک  عضو فیس بوک هستند(با اجازه و یا بدون اجازه والدین خود) اما این عضویت ها از دید بسیاری از بزرگ تر ها خطرناک است.

 

 

نظرات بینندگان