arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

واکنش عربستان به افشاگری ماکرون درباره الحریری

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی یک مصاحبه تلویزیونی که در آن گفته بود عربستان سعودی «سعد الحریری» نخست‌‌وزیر لبنان را بازداشت کرده بود، عاری از صحت است.ریاض از ثبات و امنیت لبنان حمایت کرده و خواهد کرد و در عین حال به حمایت تمام‌عیار از سعد الحریری ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد، سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه که در آن گفته عربستان سعودی نخست‌‌وزیر لبنان را بازداشت کرده بود، عاری از صحت است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، یک منبع در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی یک مصاحبه تلویزیونی که در آن گفته بود عربستان سعودی «سعد الحریری» نخست‌‌وزیر لبنان را بازداشت کرده بود، عاری از صحت است.

این منبع ادعا کرد، ریاض از ثبات و امنیت لبنان حمایت کرده و خواهد کرد و در عین حال به حمایت تمام‌عیار از سعد الحریری ادامه خواهد داد.

این منبع با تکرار اظهارات بی‌اساس علیه ایران، مدعی شد: «تمام شواهد نشان می‌دهد طرفی که لبنان و منطقه را به سمت بی‌ثباتی سوق می‌دهد، ایران و حزب‌الله لبنان هستند که در کشتار غیرنظامیان فرانسوی در لبنان و ترور رفیق الحریری دست داشتند. ایران از حوثی‌ها در یمن نیز حمایت نظامی می‌کند.»

امانوئل ماکرون، روز گذشته برای نخستین بار به طور علنی به نقش خود در حل بحران بین لبنان و عربستان سعودی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت که سعد الحریری به مدت چند هفته در عربستان در بازداشت بود.

نظرات بینندگان