arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

فرانسه: به دلایل امنیتی، جام جهانی فوتبال از نمایشگر‌های شهری پخش نمی‌شود

وزارت کشور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی از پخش بازهای جام جهانی فوتبال 2018 روسیه از نمایشگرهای بزرگ شهری در اماکن عمومی جلوگیری می شود. وزارت کشور فرانسه اضافه کرد: بازی های رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 فقط در اماکن سر پوشیده و بسته مانند ورزشگاه ها یا سالن ها پخش خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت کشور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی از پخش بازهای جام جهانی فوتبال 2018 روسیه از نمایشگرهای بزرگ شهری در اماکن عمومی جلوگیری می شود.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت کشور فرانسه اضافه کرده است: در فضای کنونی که تهدیدات تروریستی همچنان وجود دارد، ما باید تدابیر امنیتی که در رقبات های جام ملت های اروپا (2016 فرانسه) اتخاذ شد، بار دیگر در همان سطح اتخاذ کنیم.
وزارت کشور فرانسه اضافه کرد: بازی های رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 فقط در اماکن سر پوشیده و بسته مانند ورزشگاه ها یا سالن ها پخش خواهد شد.
در همین حال وزارت کشور فرانسه افزوده است: شهرهایی که تمایل دارند می توانند نمایشگر بزرگ را برای تماشاچیان خود نصب کنند.
برخی مقام ها و کارشناسان امنیتی هشدار داده اند که مکان های تجمع و صفوف هواداران فوتبال می تواند اهداف بالقوه ای برای تروریست ها باشد و همین امر فشار بیش از حد به منابع پلیس و شرکت هایی وارد می کند که مسئولیت تامین امنیت این مناطق را بر عهده دارند.
فرانسه طی سال های گذشته با حملات تروریستی مواجه بوده است. در این حملات صدها تن کشته شدند.

نظرات بینندگان