arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

7 میلیون تن گندم یارانه ای در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد

دولت برای تامین یارانه نان کشور و در نیمه نخست امسال از طریق بانک مرکزی منابعی را در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار داده و در نیمه دوم سال نیز از محل فروش گندم این نیاز را تامین می کند، ضمن اینکه اعتباراتی از محل ردیف های بودجه ای نیز برای این منطور تخصیص می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۷۰ هزار نانوایی کشور گندم با نرخ یارانه ای دریافت می کنند و دولت با هدف تامین نان هموطنان امسال هفت میلیون تن گندم در اختیار نانوایی های کشور قرار می دهد.

به گزارش انتخاب، محمود حجتی در حاشیه بازدید از شهرک گلخانه ای آوه (از توابع بخش مرکزی ساوه)، افزود: این میزان گندم با قیمت هر کیلوگرم ۶۶ هزار ریال در اختیار واحدهای نانوایی قرار می گیرد و هدف از این اقدام نیز جلوگیری از گران شدن نان به عنوان قوت پایه خانوار است.

وی ادامه داد: دولت برای تامین یارانه نان کشور و در نیمه نخست امسال از طریق بانک مرکزی منابعی را در اختیار شرکت بازرگانی دولتی قرار داده و در نیمه دوم سال نیز از محل فروش گندم این نیاز را تامین می کند، ضمن اینکه اعتباراتی از محل ردیف های بودجه ای نیز برای این منطور تخصیص می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم از کشاورزان، اظهار داشت: دولت برای تامین منابع مورد نیاز خرید تضمینی گندم، در اوایل اردیبهشت امسال از سه محل اعتبارات را مصوب و ابلاغ کرد و قیمتی که برای هر کیلوگرم گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان پرداخت می شود نزدیک به قیمت جهانی این محصول ( ۱۳ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم) است.

حجتی افزود: مشکلی در خصوص تامین اعتبار برای خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور وجود ندارد اما در برخی از تخصیص ها مشکلاتی است که باعث تاخیر در پرداخت وجه به کشاورزان می شود.

وی توضیح داد: تاخیر در پرداخت وجه گندم کشاورزان یا به دلیل مشکلات بانکی است یا اینکه گاهی منابع خزانه کفاف نمی دهد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص بازدید شهرک گلخانه ای آوه گفت: این شهرک نمونه موفق و بارزی از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های گلخانه ای کشور است و می تواند الگویی برای ایجاد انگیزه در سایر کارآفرینان باشد.

حجتی افزود: فعالیت های زیربنایی، تامین زمین و خدمات مورد نیاز به اهتمام سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرک گلخانه ای ایجاد شده و ده ها واحد در این محل مشغول به فعالیت هستند که زحمات و فعالیت هایشان شایسته تقدیر است.

وی گفت: ایجاد گلخانه ها بهترین و بهره ورترین زمینه را برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی ایجاد می کند و امید است با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه ها با شتاب بیشتری محقق شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه آوه در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر تلاش شد مشکلات و مطالبات کشاورزان و باغداران شهرستان های ساوه و زرندیه با وزیر جهاد کشاورزی مطرح و نسبت به رفع آن ها دستور لازم گرفته شود.

محمد رضا منصوری افزود: در این سفر یکی از بزرگترین مراکز تولید کود و سموم شیمیایی در زرندیه که در نوع خود از بزرگترین واحدهای خاورمیانه است و کشور را از واردات این محصولات بی نیاز می کند، مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای تولید بذر در خشکرود نیز بازدید شد و خواسته های سرمایه گذار طرح با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد.

وی بیان کرد: در بازدید وزیر جهاد از گلخانه های منطقه آوه، وزیر جهاد کشاورزی دستور رفع مشکلات و برآورده کردن خواسته های گلخانه داران به خصوص در زمینه گازرسانی به بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در این ناحیه صادر کرد و انتظار است با روند توسعه این شهرک و تواقفی که وزیر جهاد برای ساخت صنایع تبدیلی داشت، شهرک گلخانه ای آوه به الگوی کشوری تبدیل شود.