arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر در البرز شد

بارش شدید باران عصر چهارشنبه سبب آبگرفتگی معابر شهری در مناطقی از استان البرز از جمله کلانشهر کرج شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر در البرز شد

این بارش که با وزش باد شدید و آذرخش همراه بود ، جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان البرز را درپی داشت. 
همچنین این بارش سبب لغزندگی جاده های استان البرز از جمله آزاد راه تهران - کرج - قزوین و جاده کرج - چالوس شد و حرکت خودروها را کند کرد. 
آبگرفتگی معابر و زیرگذرهای کرج نیز مشکلاتی برای تردد خودروها به وجود آورده است . 
تیم های خدمات شهری شهرداری کرج و آتش نشانی در حال هدایت سیلاب ها و رفع آبگرفتگی معابر این کلانشهر هستند. 
تندباد حدود ساعت 17:05 امروز استان البرز و کرج را درنوردید و سبب شکسته شدن شاخه های درختان و تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی در کرج شد. 
سرعت این تند باد حدود 70 کیلومتر در ساعت اعلام شد که قطعی برق مناطقی از استان البرز از جمله برخی محله های کرج را درپی داشت . 
تیم های فنی شرکت توزیع برق استان البرز در حال رفع قطعی برق در این مناطق از جمله عظیمیه کرج هستند. 
هواشناسی استان البرز صبح امروز نسبت به وزش تند باد و رگبار و رعد و برق دراستان هشدار داد و اعلام کرد که این پدیده های جوی در 2 روز آینده ادامه دارد. 
طبق گزارش هواشناسی البرز سرعت وزش باد فردا پنجشنبه در این استان بیشتر خواهد بود. 
از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود 245 میلی متر بارندگی در استان البرز به ثبت رسیده که 5 میلی متر کمتر از میانگین سالانه است. 
به گفته مدیرکل هواشناسی استان البرز، بارش ها طی تیرماه امسال در استان البرز ادامه دارد ضمن آنکه برخی از این بارندگی ها با احتمال وقوع سیلاب همراه است. 
منصور رحمانیان گفت: دستگاه های اجرایی و مردم استان البرز برای پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی اقدامات لازم به عمل آورند به ویژه آنکه در زمان بارش از حضور در حاشیه رودخانه های پرآب کرج و طالقان خودداری کنند. 
بارش شدید باران ، هفته گذشته نیز سبب آبگرفتگی خیابان ها و زیرگذرهای شهر کرج شد که ده ها تیم خدمات شهری و شهرداری ساعت ها به لایروبی انهار، هدایت سیلاب و بازگشایی معابر پرداختند. 
تعدادی از معابر شهر کرج به علت مشکلات فنی در زمان بارش باران دچارآبگرفتگی می شوند که انتظار می رود مدیریت شهری نسبت به رفع این مشکل اقدام کند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان