arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰

کمپانی «سونی» برنامه ویژه‌ای برای جدایی نادر از سیمین در اسکار دارد؟

حالا دلیل اصرار و پا فشاری بسیاری از صاحب نظران عرصه سینما مبنی بر فرستادن فیلم جدایی نادر از سیمین به اسکار را می‌توان بهتر درک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حالا دلیل اصرار و پا فشاری بسیاری از صاحب نظران عرصه سینما مبنی بر فرستادن فیلم جدایی نادر از سیمین به اسکار را می‌توان بهتر درک کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از کافه سینما، فیلمی که شایسته است از جانب کشوری به آکادمی اسکار معرفی شود، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها شهرت بین المللی و داشتن یک پخش کننده قدرت‌مند در آمریکا است. به همین دلیل هم بود که حتی کسانی که فیلم فرهادی را بهترین فیلم سال هم نمی‌دانستند، آن را بهترین گزینه برای فرستادن به اسکار معرفی کردند. این‌که جدایی نادر از سیمین به عقیده بسیاری بهترین فیلم سال سینمای ایران بود و به اعتقاد عده‌ای خیر، چندان مهم نبود.

مهم جایگاهی بود که فیلم توانست در سطح بین المللی پیدا کند. جدایی نادر از سیمین، خیلی زود توانست با بسیاری از مخاطبان عام و خاص خارج از ایران ارتباط برقرار کند تا ثابت شود آن‌چه در فیلم فرهادی مورد تحلیل قرار می‌گیرد، برای دیگر جوامع هم دغدغه‌ای مهم به حساب می‌آید. خوشبختانه این ویژگی فیلم فرهادی با جوایز بین المللی فراوان و حمایت شدن از جانب پخش‌کننده‌های توان‌مندی در سطح جهان همراه شد تا سینمای ما شاهد یک فیلم بیش از همیشه جهانی باشد.

حالا هم تحلیل‌های پیش از اسکار در شبکه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که شرکت سونی بیش از این‌ها روی این فیلم حساب باز کرده و امید دارد فیلم فرهادی به جز رشته بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در رشته دیگری نیز کاندید دریافت جایزه اسکار شود. در این شرایط می‌توان شانس درخشش فیلم‌نامه دقیق و حساب شده جدایی نادر از سیمین را بیش‌تر از مثلا کارگردانی و یا بازیگری آن دانست. با توجه به این‌که سونی قصد دارد فیلم فرهادی را روز 30 دسامبر اکران کند، می‌توان حدس زد که کارشناس‌های این شرکت برای فیلم فرهادی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و می‌خواهد آن را در نزدیک‌ترین زمان ممکن به اسکار بر پرده سینماهای آمریکا بفرستند. بدین ترتیب فیلم فرهادی شانس بالایی دارد تا مورد توجه اعضای آکادمی قرار بگیرد و در صورت موفقیت احتمالی‌اش در اسکار به صورت گسترده‌تر نیز اکران شده و فروش بیش‌تری داشته باشد.

معمولا فیلم‌های غیرانگلیسی زبان شانس کمتری برای نامزد شدن در رشته‌هایی چون فیلم‌نامه، بازیگری و یا کارگردانی دارند. اما پیش از این فیلم‌هایی بوده‌اند که با وجود زبان غیرانگلیسی‌شان در این رشته‌ها کاندید و یا برنده جایزه شده‌اند. مانند فیلم با او حرف بزن پدرو آلمودووار که در رشته بهترین کارگردانی نامزد شد و در پایان مراسم نیز با مجسمه طلایی بهترین فیلم‌نامه به کشورش اسپانیا برگشت. فعلا باید منتظر ماند و دید که فیلم فرهادی در این ماه‌های باقی مانده تا چه اندازه می‌تواند بر محبوبیت و اعتبارش در بین مخاطبان جهانی و به ویژه آمریکایی بی‌افزاید.

جدایی نادر از سیمین تا این‌جا که توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدان جهانی را به سوی خود جلب کند و در سایت IMDB نیز در جایگاه 200 لیست محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرد. همه این‌ها می‌تواند اعضای آکادمی را برای رای دادن به فیلم فرهادی بیش‌تر ترغیب کند. جدایی نادر از سیمین قرار است با جمله تبلیغاتی «حقیقت زشت، دروغ‌های شیرین» اواخر سال 2011 میلادی در آمریکا اکران شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
آذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
19
کی فیلمِ اخراجی های 3 در آمریکا اکران میشه؟!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
1
13
با تیزر «راستی زشت، دروغ‌های شیرین» اواخر سال 2011 میلادی در آمریکا اکران شود.
نظرات بینندگان