arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰

پایه‌ مجسمه شهریار هم غیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بیش از یک سال از ربودن مجسمه شهریار در پارک دانشجو می‌گذرد. نه تنها بدل این مجسمه ساخته نشد؛ بلکه ابتدا شناسنامه و سپس پایه مجسمه هم مفقود شد.

به گزارش فارس، مجسمه نیم‌تنه «استاد شهریار» اثر علی قهاری که در کنار مجسمه‌های کمال‌الملک در بوستان دانشجو و مقابل ساختمان تئاتر شهر نصب شده بود،‌ توسط دزدان در سال گذشته به سرقت رفت.بعد از جریان سرقت سریالی تعدادی از مجسمه‌های شهر تهران، مسئولان شهری تصمیم گرفتند مجسمه‌های بدل از جنس فایبر گلاس با روکش برنز ساخته و جایگزین مجسمه‌های سرقتی کنند.اما نکته قابل توجه در مورد مجسمه شهریار این است که نه تنها بدل این مجسمه ساخته نشد؛ بلکه ابتدا شناسنامه و سپس پایه آن هم مفقود شد.اوایل سال گذشته مجسمه «ستارخان» واقع در خیابان ستارخان اثر شهریار ضرابی،‌ «باقرخان» واقع در خیابان شهرآرا اثر شهریار ضرابی، صنیع‌ خاتم واقع در پارک ملت اثر حمید شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ایران از آثار محمد مددی و فاطمه امدادیان، «استاد شهریار» در مقابل تئاتر شهر اثر علی قهاری ، دو مجسمه «شریعتی» در پارک شریعتی اثر حمید شانس و «مادر و فرزند» اثر هژبر ابراهیمی واقع در شهرک غرب و مجسمه ابن‌سینا، نظامی گنجوی، دادمان، استاد معین و مجسمه پارک استقلال به سرقت رفت و تا این لحظه سارق یا سارقان این مجسمه‌ها یافت نشده و هنوز سرنوشت مجمسه‌های تهران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.مسئولان شهری بعد از ربودن مجسمه‌ها اعلام کردند از برخی از سرقت‌ها فیلمی موجود است و این فیلم در اختیار پلیس قرار گرفته است با وجود این سرنخ باز هم سارقی تاکنون یافت نشده است.البته برخی از مسئولان معتقد بودند که این سرقت‌ها به صورت سازمان یافته است.

 محمدباقر قالیباف شهردار تهران با تأکید بر این موضوع که شهرداری مسئول امنیت شهر نیست، تصریح می‌کند: نگهبان‌های پارک‌ها باید حساسیت بیشتری داشته باشند و این موضوع نیز در حال پیگیری است.وی در ادامه می‌گوید: نیروی انتظامی اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورده است.شهردار تهران تصریح می‌کند: دزدیدن مجسمه‌ها اقدامی سازماندهی شده است و سارقان به صورت باندی عمل کرده‌اند.شهرداری تهران بعد از سرقت مجسمه‌ها اقدام به نصب مجسمه‌های جدیدی از جنس فایبر گلاس با روکش برنز کرد و جایگزین مجسمه‌های اصلی مجسمه‌های بدلی شد.

محمد جواد شوشتری مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: موضوع سرقت مجسمه‌ها را پیگیری می‌کنیم.وی در پاسخ به این پرسش که جایگزین مجسمه‌های ربوده شده مجسمه‌های بدلی از جنس فایبر گلاس شده است، گفت: به دلیل اینکه می‌خواستیم مجسمه‌ها را سریع جایگزین کنیم تا مردم بدانند که ما مخالف مجسمه نیستیم از جنس فایبرگلاس آنها را ساختیم.

 بیش از یک سال از سرقت مجسمه‌های شهر تهران می‌گذرد و مسئولان شهری در برخی جاها مجسمه‌های جدید را جایگزین مجسمه‌ها ربوده شده کردند اما جایگزین برخی از مجسمه‌ها مانند شهریار نه تنها مجسمه‌ای گذاشته نشد بلکه پایه مجسمه هم غیب شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
1
agha se hazar se hezar gheyb mishe,shoma ham inghadr keshesh nadin,bezar bebaran
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
0
عجب آدمايي هستين شما!!! خوب اون مجسمه رو اون دزد بدبخت بايد كجا بذاره. بايد رو پايه بذاره ديگه. همين جوري رو هوا كه نمي تونه نگهش داره. ولي شما مواظب باشين گاو صندوقاي بانك مركزي رو ندزدن چون اون 3000000000000 تومان بالاخره بايد يه جايي بذارن ديگه نه!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان