arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

احتمال نشست سه‌جانبه رهبران چین، روسیه و کره‌شمالی پیش از دیدار اون با ترامپ

پایگاه اینترنتی پراودای روسیه گزارش داد که واسیلی گولونین خبرنگار روس مدعی شده که قرار است یک نشست سه جانبه میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در 9 ژوئن در بندر کینگ دائوی چین اتفاق بیفتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پایگاه اینترنتی روسیه به نقل از یک خبرنگار روسی گزارش داده که قرار است رهبران روسیه، چین و کره شمالی یک نشست مشترک در 9 ژوئن در بندر کینگ دائو چین داشته باشند.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی پراودای روسیه گزارش داد که واسیلی گولونین خبرنگار روس مدعی شده که قرار است یک نشست سه جانبه میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در 9 ژوئن در بندر کینگ دائوی چین اتفاق بیفتد.

گولونین مدعی شده که این خبر را با استناد به اطلاعاتی که از سوی یک سازمان متعلق به مخالفان چینی در هنگ کنگ کسب کرده، اعلام می‌کند. این سازمان با عنوان «مرکز اطلاع رسانی جنبش حقوق بشر و دموکراسی در چین» معرفی شده است. با این حال منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

گفته شده که این دیدار قرار است به مناسبت برگزاری اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در تاریخ 9 و 10 ژوئن در بندر کینگ دائو صورت بگیرد. ولادیمیر پوتین نیز به این اجلاس دعوت شده است.

نظرات بینندگان