arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

مدارک شناسایی «پرویز مشرف» باطل شد

وزارت کشور پاکستان در پی خودداری رئیس جمهوری پیشین این کشور از حضور در دادگاه‌های بررسی جرائم، مدارک شناسایی نظیر کارت شناسایی (شناختی کارت) و گذرنامه «پرویز مشرف» را باطل کرد. پس از باطل شدن مدارک شناسایی پرویز مشرف، حساب‌های بانکی وی نیز مسدود شده. مشرف پس از اینکه از سمت ریاست جمهوری کناره گیری کرد، پرونده های متعددی علیه وی در دادگاه به جریان افتاد که از جمله دست داشتن در قتل بی نظیر بوتو. اما وی پس از چند ماه توانست خاک پاکستان را به بهانه مداوا ترک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت کشور پاکستان در پی خودداری رئیس جمهوری پیشین این کشور از حضور در دادگاه‌های بررسی جرائم، مدارک شناسایی نظیر کارت شناسایی (شناختی کارت) و گذرنامه «پرویز مشرف» را باطل کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رسانه های پاکستان بیست و پنجم اسفندماه سال 96 اعلام کردند که پرویز مشرف درخواست خود برای بازگشت به کشور را به وزارتخانه های کشور و دفاع این کشور ارسال کرده است.
بر اساس گزارش منتشر شده در آن زمان، این ژنرال بازنشسته پاکستان تصمیم گرفته بود تا در دادگاه هایی که علیه وی در این کشور تشکیل شده حاضر شود.
محمد امجد دبیرکل حزب آل عوامی مسلم لیگ پاکستان آن زمان به رسانه ها گفت که پرویز مشرف که در امارات متحده عربی سکونت دارد، ماه آوریل- اردیبهشت سال 97- به کشور بازمی گردد و به پرونده های اتهامی علیه خود با موضوع ' خیانت بزرگ 'به کشور پاسخ می دهد.
دادگاه ویژه پرونده خیانت مشرف نیز پیش از این از قوه قضائیه خواسته بود تا کارت شناسایی و گذرنامه رئیس جمهوری پیشین را به حالت تعلیق درآورد، همچنین وی را با کمک پلیس اینترپل دستگیر کند.
ولی در پی بی توجهی مشرف رئیس جمهوری پیشین پاکستان به احضاریه‌های مکرر دادگاه، وزارت کشور پاکستان امروز جمعه دستور داد کارت شناسایی و گذرنامه وی باطل شود.
در بیانیه وزارت کشور پاکستان تصریح شده است: امیدواریم پرویز مشرف با جدی دانستن وضعیت پرونده خود به کشور بازگشته و پاسخگوی اتهامات خود باشد.
گفتنی است پس از باطل شدن مدارک شناسایی پرویز مشرف، حساب‌های بانکی وی نیز مسدود شده و او دیگر حق سفرهای خارجی را نخواهد داشت.
مشرف پس از اینکه از سمت ریاست جمهوری کناره گیری کرد، پرونده های متعددی علیه وی در دادگاه به جریان افتاد که از جمله اهانت به قضات دیوان عالی پاکستان و دست داشتن در قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان بود اما با تمام این وجود وی پس از چند ماه توانست خاک پاکستان را به بهانه مداوای بیماری ترک کند.
ژنرال مشرف که اکنون در خارج از پاکستان به سر می برد و از ترس محاکمه از آمدن به کشورش خودداری می کند ، اذعان دارد که ارتش پاکستان در جلوگیری از محاکمه اش در دادگاه به جرم خیانت به کشور نقش مهمی داشته و به وی برای خروج از کشور کمک کرده است.
به نقل از رسانه های محلی پاکستان، سیاست های پرویز مشرف در سالهای 1377 تا 1386 (1999 تا 2008) از جمله پیوستن به ائتلاف آمریکا و نیروهای بین المللی در جنگ علیه تروریسم و به ویژه در اختیار قراردادن پایگاههای هوایی پاکستان به نیروهای آمریکایی برای انجام حملات علیه شبه نظامیان طالبان در افغانستان باعث شد.

نظرات بینندگان