arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

هند از اسرائیل موشک اسپایک می‌خرد

هند با هدف افزایش توان نظامی خود در رقابت با پاکستان، موشک‌های ضد تانک 'اسپایک' از اسرائیل خریداری می‌کند. به گفته مقامات هندی، پیشنهاد خرید موشک‌های اسپایک در مراحل پایانی خود قرار دارد و دولت هند باید آن را تایید کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هند با هدف افزایش توان نظامی خود در رقابت با پاکستان، موشک‌های ضد تانک 'اسپایک' از اسرائیل خریداری می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'لایو مینت' هند، ارتش هند قصد دارد از این موشک‌ها بری رفع ضعف نیرو‌های خود پیش از تولید بومی این موشک‌ها از سوی سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (دی ار دی او) در سه سال آینده استفاده کند.
به گفته مقامات هندی، پیشنهاد خرید موشک‌های اسپایک در مراحل پایانی خود قرار دارد و دولت هند باید آن را تایید کند.
یک مقام در شرکت رافائل نیز انجام مذاکراتی برای هند در خصوص فروش موشک‌های اسپایک را تایید کرد.
بر اساس توافق پیشین میان هند و رژیم صهیونیستی، وزارت دفاع هند قصد داشت موشک‌های هدایت شونده ضد تانک 'اسپایک' به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را از این رژیم خریداری کند.
وزارت دفاع هند سال گذشته تصمیم گرفت تا توافق خرید موشک‌های هدایت شوند ضد تانک (ATGM) را لغو کند.
منابع وابسته به وزارت دفاع هند اعلام کردند که این تصمیم به دلیل توانایی سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند (DRDO) در تولید موشک‌های مشابه و همچنین مغایرت این توافق با برنامه تولید داخلی موشک و صنایع نظامی هند بوده است.
وزارت دفاع هند در سال ۲۰۰۹ با درخواست خرید ۳۲۱ پرتاب کننده و ۸ هزار ۳۵۶ موشک هدایت شونده ضد تانک به شرط انتقال تکنولوژی موافقت کرد.
دولت هند به دنبال مدرن سازی ناوگان موشکی خود است.
به گفته مقامات نظامی این کشور، ارتش هند هم اکنون به ۶۸ هزار موشک ضد تانک برای آمادگی در صورت وقوع یک جنگ ۱۰ روزه احتیاج دارد.
موشک‌های هدایت شوند 'اسپایک' با برد ۲.۵ کیلومتر قادر به نابود کردن اهداف خود در روز و شب می‌باشند. این درحالی است که موشک‌های ضد تانک نسل دو ارتش هند فقط قادرند در طول روز اهداف خود را نابود کنند.
هند پس از عضویت در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی در سال ۲۰۱۵، برنامه موشکی خود را توسعه داده است.
سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسئولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

نظرات بینندگان