arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

رقابت ایلان ماسک با مدیرعامل بوئینگ / برنده سفر به مریخ کیست؟

ایلان ماسک در پاسخ به به طرح بوئینگ برای ارسال نخستین انسان به مریخ ، تنها یک پاسخ کوتاه را توییت کرد. پاسخی معنادار و البته کنایی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک در پاسخ به به طرح بوئینگ برای ارسال نخستین انسان به مریخ ، تنها یک پاسخ کوتاه را توییت کرد. پاسخی معنادار و البته کنایی.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این روزها بازار تلاش برای سفر به فضا بسیار داغ است و اغلب مدیران سیلیکون ولی در تلاشند تا به هر شکلی که شده راهی برای سفر به فضا پیدا کنند. 
سال ها پیش مسابقه سفرهای فضایی بین ایالات متحده و روسیه بود. در حال حاضر این مسابقه به  شرکت های خصوصی رسیده است.در این بین مدت هاست که ایلان ماسک به عنوان یکی از مدیران سیلیکون ولی ثابت کرده که برای رسیدن به ایده های فضایی خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. 

از سوی دیگر شرکت بوئینگ نیز می گوید پیش از آنکه پروژه تحت سرپرستی ایلان ماسک(اسپیس ایکس) به مریخ برسد برای رسیدن به این سیاره تلاش کرده و البته از ایلان ماسک سبقه می گیرد. ایلان ماسک نیز در یادداشتی کوتاه یک پاسخ جالب به این ادعا داد و گفت: "آن را انجام دهید."

این جنگ کلماتی خفیف اما از مدتی پیش آغاز شده بود. زمانی که دنیس مویلن برگ مدیر عامل بوئینگ در جریان مصاحبه ای  گفت: "من به شدت بر این باور هستم که اولین فردی که موشک خود را به مریخ می رساند شرکت بوئینگ است."

ماسک نیز در پاسخ گفت:" این کار را انجام بده" .این سخنان در شرایطی مطرح می شود که شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده نخستین ماهواره موشکی خود را تا سال 2024 به مریخ می فرستد.حالا باید دید روحیه رقابت بین ایلان ماسک و مدیرعامل بوئینگ به کجا خواهد رسید.



نظرات بینندگان