arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

کارگران تسلا نگران جان خود هستند / از آتش سوزی های مکرر تا نقایص بهداشتی و ایمنی

گروهی از کارگران تسلا می گویند کارگاه نقاشی کارخانه تسلا بارها در آتش سوخته است و سیستم های تهویه این کارخانه ضعیف عمل می کند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از کارگران تسلا می گویند کارگاه نقاشی کارخانه تسلا بارها در آتش سوخته است و سیستم های تهویه این کارخانه ضعیف عمل می کند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این نخستین باری نیست که خبرهایی در مورد نا امن بودن شرایط کار در تسلا منتشر می شود. پیش از این نیز گروهی از کارمندان تسلا در خصوص مسائل مختلف معترض شده بودند. 

اما اکنون کارکنان این شرکت می گویند تسلا طی 4 سال گذشته حداقل 4 آتش سوزی را در بخش رنگ خود تجربه کرده است. اما مشکل اصلی کارکنان این است که تعمیرات این بخش بسیار سرسری انجام شده و حتی سیستم های تصفیه هوا با رنگ پوشانده شده اند.
برخی از کارکنان می گویند آتش سوزی در بخش رنگ موجب کاهش تولید مدل 3 شده است و به نظر می رسد که آنها در مورد سلامتی خود نیز نگران هستند.

طبق گفته پنج نفر منبع ناشناس که در فرایند عملیاتی خودروهای تسلا حضور دارند، از سال 2014 تا کنون  حداقل چهار آتش سوزی در کارخانه رنگ تسلا در فریمونت کالیفرنیا رخ داده است.

این افراد پیشتر نیز گزارش دادند که در ماه آوریل، آتش سوزی به اندازه ای جدی بود که تولید مدل 3 را برای چندین  هفته متوقف کند. یکی دیگر از آتش سوزی در ژانویه 2016 اتفاق افتاد و حداقل یک روز تولید وسایل  نقلیه تسلا را معلق کرد. هر 2 این آتش سوزی به تجهیزات گرانشی آسیب رسانده است.

این افراد بخشی از دلیل آتش سوزی را به عدم توجه مدیران به بهداشت، تعمیر و نگهداری محل کارخانه و البته آموزش ناکافی کارمندان جدید در مواجهه با فشار بالا برای مقابله با اهداف تولید مرتبط می دانند.

کارگران تسلا نگران جان خود هستند / از آتش سوزی های مکرر تا نقایص بهداشتی و ایمنی

به همین دلایل است که برخی از کارکنان فعلی تسلا  اعلام کرده اند که به دلیل خطرات آتش سوزی و کیفیت هوا نگران حال و سلامتی خود هستند.

اما سخنگوی تسلا این موضوع را انکار کرد که آتش سوزی ماه  آوریل "قابل توجه" بود یا تاثیری در تولید مدل 3 داشت. وی  گفت:

"در ماه های اخیر، ما ایمنی و کارایی کارخانه نقاشی خود را افزایش دادیم، از جمله ارتقاء قابل توجه تجهیزات، و بهداشت و امنیت کارکنان.  برای محافظت از سلامت کارکنان ما، نظارت بر هوا و تهویه مناسب و تجهیزات حفاظتی شخصی را یک به یک اجرایی کرده ایم."

با توجه به سخنان  کارکنان فعلی و دیگر افرادی که با کارگاه نقاشی تسلا آشنا هستند، مسائل مربوط به نقاشی های فروشگاه هنوز هم مانع پیشرفت تسلا در حوزه تولید مدل 3 می شود. اغلب کارکنان تسلا،  مجاز به صحبت با رسانه ها نیستند.
اما کارکنان این شرکت به خبرنگار سی ان بی سی  گفتند که آتش به اندازه کافی قابل توجه بود تا کار را برای حداقل یک تغییر کامل در آن روز متوقف کند. دو روز بعد  نیز فروشگاه تسلا برای مدتی تعطیل شد و  تسلا را مجبور کرد تا 2  ربات رنگ پاش سوخته را که ارزش آنها بیش از یک میلیون دلار بود از رده خارج کند.

 

نظرات بینندگان