arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

تماشا کنید / ویدئو: از «جرج سوروس»، شخصیت مورد توجه «کیهان» چه می‌دانید؟ / میلیاردر مجارستانی که خود را «خدا» می‌داند

راشاتودی در گزارشی ویدئویی به معرفی شخصیت و مرور فعالیت های میلیاردر مشهور مجارستانی، جرج سوروس پرداخته است. سوروس در ایران بیش از هر دلیل دیگری، به خاطر گزارش ها و مطالب متعدد روزنامه کیهان درباره او مشهور است. این روزنامه در یک دهه اخیر در ده ها مطلب جداگانه در مقاطع مختلف بارها ادعای ارتباط او با رهبران جریان اصلاح طلب را تکرار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تماشا کنید / ویدئو: از «جرج سوروس»، شخصیت محبوب «کیهان» چه می‌دانید؟

راشاتودی در گزارشی ویدئویی به معرفی شخصیت و مرور فعالیت های میلیاردر مشهور مجارستانی، جرج سوروس پرداخته است.

به گزارش «انتخاب»، سوروس در ایران بیش از هر دلیل دیگری، به خاطر گزارش ها و مطالب متعدد روزنامه کیهان درباره او مشهور است. این روزنامه در یک دهه اخیر در ده ها مطلب جداگانه در مقاطع مختلف بارها ادعای ارتباط او با رهبران جریان اصلاح طلب را تکرار کرده است.

در گزارش راشاتودی به آغاز کمک های مالی سورس به مخالفان کمونیسم، هواداران ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا و موافقان لغو قانون سقط جنین در ایرلند اشاره شده است.

سورس شکست هایی در کشور خود مجارستان نیز داشته؛ به طور مثال دانشگاه او بی اعتبار شد اما بلافاصله آن را به اتریش منتقل کرد؛ چراکه به عقیده خبرنگار راشاتودی، جابجایی مرزها و پول ها، برای سورس مشکلی ندارد. اقدامات او در کشورهای مختلف مخالفان زیادی هم دارد. سال گذشته در جریان تجمعات و راهپیمایی ها علیه ترامپ، برخی جمهوری خواهان موافق رییس جمهور آمریکا، این اعتراضات را به سورس نسبت داده بودند.

در گزارش ویدئویی زیر خواهیم دید که سورس بارها عبارات الهی را برای خود به کار برده؛ او خود را بالاتر از انیشتین و حتی «خدا» فرض می کرده است.

نظرات بینندگان