arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

تجمع اعتراضی شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری پزشکی در اعتراض به سهمیه آزمون‌ها + تصاویر

یکی از شرکت‌کنندگان در آزمون دستیاری سال ۹۷ گفت: در حال حاضر با اعمال پنج درصد سهمیه که به سهمیه‌های قبلی اضافه می‌شود، ۶۰ درصد ظرفیت آزمون‌ها با افراد دارای سهمیه پر می‌شود و تنها ۴۰ درصد سهمیه آزاد باقی می‌ماند که این مسئله بسیار بدی برای شرکت‌کنندگان آزاد در آزمون دستیاری پزشکی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری پزشکی در اعتراض به اعمال سهمیه پنج درصدی مربوط به خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران در آزمون‌های وزارت بهداشت در مقابل دانشگاه علوم پزشکی تهران تجمع کردند.

م.د، یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع به نمایندگی از افراد حاضر در تجمع در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: این تجمع به دلیل اعمال سهمیه پنج درصدی در سهمیه‌های قبلی که در آزمون‌های وزارت بهداشت وجود داشت، اتفاق افتاده است؛ چرا که در گذشته سهمیه ۲۵ درصدی مربوط به رزمندگان بالای ۲۵ درصد بود و به دلیل اینکه این افراد در سنین بالاتری بودند، عملا مشکل‌ساز نبود و سهمیه‌ها پر نمی‌شد و به افراد آزاد تعلق می‌گرفت. اما در حال حاضر به دلیل اینکه سهمیه پنج درصدی به سهمیه‌های قبلی اضافه شده است و فرزندان جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد را نیز در برمی‌گیرد که نسل جوان و بیشتری را تشکیل می‌دهند، برای سهمیه‌های آزاد مشکل‌آفرین شده است.

این شرکت‌کننده در آزمون دستیاری سال ۹۷ اظهار کرد: در حال حاضر با اعمال پنج درصد سهمیه که به سهمیه‌های قبلی اضافه می‌شود، ۶۰ درصد ظرفیت آزمون‌ها با افراد دارای سهمیه پر می‌شود و تنها ۴۰ درصد سهمیه آزاد باقی می‌ماند که این مسئله بسیار بدی برای شرکت‌کنندگان آزاد در آزمون دستیاری پزشکی خواهد بود.

وی ادامه داد: این سهمیه‌ها در آزمون‌های تخصصی پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی امسال اعمال شده است و نتایج دندان‌پزشکی که تاکنون منتشر شده بسیار ناراحت‌کننده بوده و نتیجه بسیار بدی داشته است، بنابراین این تجمع برای اعتراض به این موضوع در حال حاضر روبروی دانشگاه علوم پزشکی تهران اتفاق افتاده که اعلام کنیم که به همه سهمیه‌هایی که تاکنون در وزارت بهداشت وجود داشته، اعتراض داریم و این پنج درصد سهمیه نیز در حال حاضر مورد اعتراض ما است.

وی ادامه داد: باید مسئولان وزارت بهداشت فکری برای سهمیه‌هایی که بیش از صددرصد آزمون‌های وزارت بهداشت را پر می‌کنند، داشته باشند؛ اما در حال حاضر تمرکز ما بیشتر روی پنج درصد سهمیه جدیدی است که اضافه شده است.

این شرکت‌کننده در پایان خاطر نشان کرد: در آینده تجمعات دیگری نیز از سوی معترضان به سهمیه پنج درصدی خانواده‌های ایثارگران و جانبازان زیر ۲۵ درصد انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگار ایسنا گفته بود اعمال سهمیه پنج درصدی مصوبه مجلس است و وزارت بهداشت پیشنهاد خود را در این رابطه به مجلس اعلام کرده و در حال پیگیری این موضوع خواهد بود.

گفتنی است تجمعات دیگری امروز در شهرهای شیراز، اصفهان، رشت و مشهد نیز انجام شده است.

نظرات بینندگان