arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

وزارت بهداشت: در موضوع سهمیه ۵ درصدی آزمون‌ها مجلس تصمیم‌گیرنده است

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ما به مجلس اعلام کردیم سهمیه‌های مختلفی در آزمون‌های وزارت بهداشت وجود دارد و قبلا ۳۰ درصد سهمیه عمومی، ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران و جانبازان وجود داشته و هم‌اکنون نیز ۵ درصد سهمیه اضافه شده است و کمیسیون آموزش مجلس نیز با جمع‌بندی در حال حاضر تصمیماتی را در این رابطه گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در موضوع سهمیه ۵ درصدی آزمون‌های وزارت بهداشت، مجلس تصمیم گیرنده است، گفت: این موضوع در مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شده است.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تجمع جمعی از شرکت کنندگان آزمون دستیاری پزشکی سال ۹۷ در اعتراض به اعمال سهمیه ۵ درصدی مربوط به خانواده‌های ایثارگران و جانبازان زیر ۲۵ درصد، اظهار کرد: این مساله مصوبه مجلس شورای اسلامی است و وزارت بهداشت موظف به اجرای آن است.

وی ادامه داد: در جلساتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و پژوهشگاه مجلس برگزار شده است، وزارت بهداشت نظر خود را در این رابطه اعلام کرده و موضوع سهمیه را کاملا توضیح داده است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: ما به مجلس اعلام کردیم سهمیه‌های مختلفی در آزمون‌های وزارت بهداشت وجود دارد و قبلا ۳۰ درصد سهمیه عمومی، ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران و جانبازان وجود داشته و هم‌اکنون نیز ۵ درصد سهمیه اضافه شده است و کمیسیون آموزش مجلس نیز با جمع‌بندی در حال حاضر تصمیماتی را در این رابطه گرفته است.

دکتر پورکاظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که حدنصاب پایین است، گفت: در رابطه با حد نصاب نیز بحث‌هایی در مجلس انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نتایجی را که با اعمال سهمیه‌ها اتفاق افتاده است، به مجلس اعلام کردیم و گفتیم بیش از ۲۰ درصد سهمیه‌ها به این سهمیه ۵ درصدی تخصیص پیدا کرده و با سهمیه بومی ۴۷ درصد به سهمیه تخصیص پیدا کرده است و در نهایت مجلس نظر خود را اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان