arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

آمار خانم وزیر از چاقی زنان ايراني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت گفت: 1.8 درصد مردان و 1.2 درصد زنان بالای 30 سال در کشور دارای سابقه سکته قلبی هستند.
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی صبح پنج شنبه در همایش روز جهانی غذا در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما اظهارداشت: 12.1 درصد افراد بالای 30 سال در کشور دچار درد جلوی قلب و آنژین صدری هستند.

وی افزود: 1.2 درصد زنان و 1.8 درصد مردان بیش از 30 سال در کشور دارای سابقه سکته قلبی هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: 23 درصد افراد بالای 20 سال در کشور دچار اختلالات متابولیسم قندی و 11 درصد نیز مبتلا به دیابت هستند.

دستجردی با اعلام اینکه 43 درصد مردان و 38 درصد زنان کشور دارای اضافه وزن هستند، افزود: 14.5 درصد مردان و 30 درصد زنان جامعه چاق هستند.

وی با اشاره به مضرات نمک در موادغذایی، گفت: هر نفر روزانه 10 گرم نمک مصرف می کند که اگر بتواند 3 گرم آن را کم کند باعث خواهد شد که میزان فشارخون تا 50 درصد کاهش یابد. همچنین میزان سکته های مغزی نیز تا 30 درصد کمتر می شود.

دستجردی با اعلام اینکه بیش از 30 درصد افراد چاق به سمت ابتلا به دیابت می روند، افزود: میزان کود و سم به کار رفته در تولید محصولات کشاورزی اگر بالاتر از حد مجاز باشد می تواند منجر به بروز انواع بیماریها و سرطانها شود که متاسفانه این میزان هم اکنون در کشور بالاست.

وزیر بهداشت در ادامه به نظارت و کنترل موادغذایی از مزرعه تا سفره به عنوان یکی از برنامه ها و سیاستهای وزارت بهداشت نام برد و افزود: تاسفانه 7800 هکتار از مزارع سبزی با فاضلاب آبیاری می شود که این موضوع یکی از عوامل شیوع بیماریهای واگیر است.
نظرات بینندگان