arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

درخواست اتحادیه عرب از آرژانتین: بازی دوستانه فوتبال با اسرائیل را لغو کنید

اتحادیه عرب و حکومت خودگردان فلسطین یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه از آرژانتین خواستند، دیدار دوستانه ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) تیم ملی این کشور با اسرائیل را لغو کند. در ادامه بیانیه اتحادیه عرب آمده است: اسرائیل تلاش می‌کند، این مسابقه فوتبال را در ورشگاه «تیدی» در روستای المالحه برگزار کند، این روستا یکی از ۵۰۰ منطقه فلسطینی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی، و در جریان اشغال رژیم صهیونیستی، به صورت کامل ویران شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه عرب و حکومت خودگردان فلسطین یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه از آرژانتین خواستند، دیدار دوستانه ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) تیم ملی این کشور با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری 'فلسطین الیوم' در ادامه بیانیه اتحادیه عرب آمده است: اسرائیل تلاش می‌کند، این مسابقه فوتبال را در ورشگاه «تیدی» در روستای المالحه برگزار کند، این روستا یکی از ۵۰۰ منطقه فلسطینی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی، و در جریان اشغال رژیم صهیونیستی، به صورت کامل ویران شد.
اتحادیه عرب از وزیر آموزش و ورزش آرژنتین و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور خواست که این مسابقه فوتبال را لغو کنند، چرا که رژیم صهیونیستی در صدد بهره برداری سیاسی از این رویداد ورزشی است.
در ادامه این بیانیه از دولت آرژانتین خواسته شده است، به قوانین بین المللی که بر جدایی سیاست از ورزش تاکید دارد، پایبند باشد.
اتحادیه عرب در پایان یادآور شد: برگزاری این مسابقه برخلاف اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به شمار می‌رود، چرا ک. براساس قوانین جهانی، بازی یک تیم فوتبال در کشوری ثالث، بدون کسب اجازه از آن کشور، منع قانونی دارد.
در همین حال، 'جبریل الرجوب' رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین خطاب به 'لیونل مسی' ستاره فوتبال آرژانتین گفت: از امروز، کمپین ضد تیم ملی فوتبال آرژانتین را ایجاد می‌کنیم و از تمامی طرفداران مسی در کشور‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم، درصورتی که وی در بازی تیمش با اسرائیل به میدان برود، پیراهن وی را آتش بزنند و تصویرش را پاره کنند.
مسابقه فوتبال میان آرژانتین و رژیم صهیونیستی قرار بود پیشتر در شهر بندری 'حیفا' در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، اما پس از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و برای مشروعیت بخشی به این کار به قدس انتقال یافت.

نظرات بینندگان