arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

مطهری: ایران هیچگونه تغییر برجام را نمی پذیرد/ توافقنامه برجام باید عینأ اجرا شود

مطهری با انتقاد از خروج آمریکا از توافق برجام و قدردانی از مواضع روسیه در این توافق گفت: خروج آمریکا از توافق برجام نشان دهنده بی اخلاقی و عدم پایبندی به تعهدات بین المللی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر و اصلاح توافق برجام را نمی پذیرد و توافقنامه برجام باید عینأ اجرا شود.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار خود در مسکو با الیاس محمد سلاموویچ اوماخانف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه مختلف گفت: ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد.

وی افزود: ظرفیت های فراوان اقتصادی و فرهنگی در دو کشور وجود دارد که بهره گیری از آن می تواند به ارتقا سطح مناسبات منجر شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همکاری های منطقه ای و بین المللی فیمابین در عرصه های جهانی و تأثیر مثبت آن بر امنیت و صلح جهانی اشاره کرد و گفت: تداوم همکاری های مشترک امنیتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سوریه به برقراری ثبات و آرامش در منطقه و حذف تروریسم در این کشور کمک فراوانی کرده است.

مطهری در ادامه با انتقاد از خروج آمریکا از توافق برجام و قدردانی از مواضع روسیه در این توافق گفت: خروج آمریکا از توافق برجام نشان دهنده بی اخلاقی و عدم پایبندی به تعهدات بین المللی است.

نماینده مردم تهران در مجلس بر اجرایی شدن هرچه سریعتر توافقات امضا شده، رفع موانع بانکی و جایگزینی ارزهای محلی در مراودات اقتصادی و توسعه همکاریهای استانی میان دو کشور تأکید کرد.

** سیاست های قلدر مأبانه آمریکا منافع کشور های مختلف جهان را به خطر می اندازد

در ادامه این دیدار الیاس محمد سلاموویچ اوماخانف نایب رئیس شورای فدراسیون با قدردانی از حضور هیأت پارلمانی کشورمان در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی در مسکو افزود: همواره روابطی مثبت و رو به رشد میان دو دولت و مجالس روسیه و ایران برقرار بوده و شورای فدراسیون روسیه از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال و حمایت می کند.

نایب رییس شورای فدراسیون روسیه اقدام آمریکا در خارج شدن از توافق برجام را نادیده گرفتن یک توافق معتبر بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: رفتار زننده و سیاست های قلدر مأبانه آمریکا منافع کشور های مختلف جهان را به خطر می اندازد.

وی افزود: جامعه جهانی و روسیه تلاش بسیاری جهت حل مسئله هسته ای ایران به کار گرفت و آمریکا نمی تواند این تلاش ها را نادیده بگیرد.

اوماخانف بر گسترش همکاری ها میان استان های روسیه و ایران و تبادل هیأت های اقتصادی و آشنایی هرچه بیشتر بخش های خصوصی و دولتی دو کشور از ظرفیت های یکدیگر تأکید کرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی پارلمانی بنا به دعوت ویاچسلاو والودین رییس دومای فدراسیون روسیه جهت شرکت در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی به مسکو سفر کرد.

منبع : خانه ملت 

نظرات بینندگان