arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ اشتباهی مرتکب نشده که از دادگاه درخواست بخشش کند

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهوری احساس می کند فراتر از قانون است و نمی خواهد از دادگاه درخواست عفو کند؟ تلاش کرد تا از اظهار نظر فرار کند اما در اصرار خبرنگار، گفت: خیر، هیچ کسی فراتر از قانون نیست اما رئیس جمهوری اشتباهی مرتکب نشده است تا بخواهد درخواست بخشش کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ سفید می گوید ترامپ از اعمال تعرفه واردات کالا از کشورهای دوست و متحد آمریکا بسیار مطمئن است و آن را محافظت از کارگران و تجار آمریکایی می داند.

به گزارش ایرنا، سارا هاکابی سندرز بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری خود و در پاسخ به سوالی درباره اعمال تعرفه تجاری از سوی آمریکا علیه کانادا و اروپا که متحد و دوستان این کشور هستند، این مطلب را مطرح کرد.
اظهارات سخنگوی کاخ سفید درحالی است که ترزا می نخست وزیر انگلیس اعمال این تعرفه ها را ناعادلانه و عمیقا ناامیدکننده دانسته است.
همچنین جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در اقدامی متقابل بر واردات آلومینیوم، استیل و دیگر کالاهای آمریکایی تعرفه هایی برابر وضع کرد اما چند روز فرصت داد تا شاید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تصمیمش تجدید نظر کند.
سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهوری احساس می کند فراتر از قانون است و نمی خواهد از دادگاه درخواست عفو کند؟ تلاش کرد تا از اظهار نظر فرار کند اما در اصرار خبرنگار، گفت: خیر، هیچ کسی فراتر از قانون نیست اما رئیس جمهوری اشتباهی مرتکب نشده است تا بخواهد درخواست بخشش کند.
مساله پرداخت پول برای سرپوش گذاشتن به ارتباط غیراخلاقی ترامپ و همچنین پرونده بررسی دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا در دادگاه آمریکا تحت بررسی است اما ترامپ و رودی جولیانی در برابر این مسایل مقاومت کرده و تهدید کرده اند که بازرس مولر نباید از رئیس جمهوری آمریکا بازجویی کند.

نظرات بینندگان