arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

سازمان ملل: در صورت بالاگرفتن درگیری‌ها در حُدیده یمن، فاجعه انسانی رخ می‌دهد

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد، در صورت بالاگرفتن درگیری ها در حُدیده یمن، فاجعه انسانی در این منطقه رخ خواهد داد. سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن هم اکنون برای رایزنی با مقام های یمنی در صنعا حضور دارد و محور اصلی مذاکرات وی، موضوع حدیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد، در صورت بالاگرفتن درگیری ها در حُدیده یمن، فاجعه انسانی در این منطقه رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دوجاریک افزود: ما همه روزه نسبت به بحران خطرناک انسانی که یمن با آن مواجه است هشدار می دهیم و تاکید می کنیم که اگر درگیری ها در حدیده افزایش یابد، بحران انسانی روی خواهد داد و عواقب وخیمی درپی خواهد داشت.
سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن هم اکنون برای رایزنی با مقام های یمنی در صنعا حضور دارد و محور اصلی مذاکرات وی، موضوع حدیده است.
درگیری ها طی روزهای گذشته در استان حدیده واقع در غرب یمن صدها کشته برجا گذاشته است.
پیش تر نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود: آمریکا سرگرم بررسی درخواست امارات جهت حضور و گسترش نقش نظامی خود در یمن و تصرف 'بندر حدیده' است.
به گزارش ایرنا، جنگ داخلی یمن که از سال 2015 میلادی آغاز شد و در آن ائتلافی به سرکردگی عربستان سعودی به راه انداخت تاکنون منجر به بی خانمان شدن بیش از سه میلیون نفر و بیش از 13هزار کشته در پی داشته است.
مقامات سازمان ملل و آژانس ها و نهادهای حقوق بشر جنگ یمن به ائتلاف عربستان سعودی را بزرگ ترین فاجعه بشری در جهان خوانده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان