arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

وزیر اقتصاد: اختلاسی رخ نداده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی‌ها تأکید دارند با بکار بردن واژه "اختلاس" مردم را ناراحت کنند در حالی که آنها که صاحب ادله مستند هستند می‌گویند "اختلاسی" رخ نداده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی‌ها تأکید دارند با بکار بردن واژه "اختلاس" مردم را ناراحت کنند در حالی که آنها که صاحب ادله مستند هستند می‌گویند "اختلاسی" رخ نداده است.

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اهداف اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران چیست، اظار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی ایران بالا و جذاب است از این رو وقتی دشمنان با انگیزه سیاسی راه به جایی نبرند به تحریم اقتصادی روی می‌آورند.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه هر چه فشارها بیشتر شود شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی ما افزایش می‌یابد، تصریح کرد: هم‌اکنون کشورهای زیادی به طور مستقل با ما تجارت می‌کنند.

حسینی گفت: در چند سال گذشته پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 در دیدگاه‌ها و چارچوب‌های اقتصادی کشور تحول ایجاد شده است؛ اکثر سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی اذعان داشته‌اند که اقدام موفق و شجاعانه در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها به بهبود تخصیص منابع منجر شده است.

وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نرخ تورم در ماه‌های آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت نفت و همچنین افزایش بهای مواد اولیه واسطه‌ای که وارد می‌کنیم با افزایش تورم مواجه بودیم و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز چند درصد تورم ما را بالا برد اما در مجموع درباره تورم شش ماه آینده باید منتظر یک سری سیاست‌ها باشیم اما پیش‌بینی ما این است که کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای متعادل کردن قیمت بازار سکه و طلا دارید، اظهار داشت: در این باره باید در تنظیم بازار موفق عمل کرد.

حسینی درخصوص قیمت واقعی دلار نیز افزود: در این باره نمی‌توان جواب صریح داد چرا که قیمت را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند اما باید قیمت دلار به رقمی برگردد که شاهد بازار دو قیمتی نباشیم.

وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: قرار نیست در این باره عددی به شما اعلام کنیم اما فقط این را می‌گویم که بهای کنونی دلار بالاست و باید کاهش یابد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره علت دوگانگی آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار گفت: ما هم دوست داریم آمار یکسانی ارائه شود؛ باید دستگاه‌های تخصصی آمار خود را ارائه کنند اما یک مرجع مشخص چارچوبی را برای انتشار آمار مشخص کند؛ اکنون بانک مرکزی نهاد مناسبی برای تولید آمار است.

حسینی درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت نیز افزود: باید ابتدا اقساط آن را کم کنیم سپس سود آن را بدهیم البته برخی افراد هستند که سود سال های قبل را دریافت نکرده‌اند.

وزیر اقتصاد همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از دو تابعیتی یکی از مدیران عامل بانک‌ها خبر دارید، اظهار داشت:‌ ما این موضوعات را باید از کجا بدانیم و حتی بعید می‌دانم بانک مرکزی هم در این خصوص اطلاعات دقیقی داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره استیضاحش در مجلس و اینکه اگر بهمنی برکنار شود استیضاح منتفی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص آقای بهمنی باید رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد و من اختیاری ندارم؛ به طور قطع تقلب و سوء استفاده بزرگی در کشور رخ داد که تبعات نامیمونی داشت و موجب ایجاد التهاب در مردم شد اما برخی‌ها تأکید دارند با بکار بردن واژه اختلاس مردم را ناراحت کنند در حالی که آنها که صاحب ادله مستند هستند می‌گویند اختلاسی رخ نداده است.

حسینی گفت: حتی در خصوص رقم این تخلف مالی هم به گفته رئیس قوه قضائیه هنوز ابهاماتی وجود دارد اما برخی تأکید دارند دائم رقم سه هزار میلیارد تومان را اعلام کنند و ماجرا را بزرگتر از آنچه رخ داده است در جامعه، جلوه می‌دهند.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه همه ارکان حکومت و سه قوه به دنبال اشد مجازات متخلفان این سوء استفاده مالی هستند، یادآور شد: ما هم وظیفه خود می‌دانیم که همه استنادات لازم را برای شفاف شدن بیشتر موضوع در اختیار مقامات قضایی بگذاریم.

وی با بیان اینکه هر کس در این زمینه سلیقه خاص خود را دارد و برخی برداشت‌شان این است که باید تندتر از اینها برخورد شود، گفت: اما ما نباید اجازه دهیم فضای اقتصاد کشور به خاطر یک ضایعه دچار بیماری همه‌گیر شود.

حسینی افزود: اگرچه منابعی در این پرونده از نظام بانکی خارج شد اما هیچ منبعی گم نشده است و در مقابل آن، دارایی‌هایی را توقیف و تصمیم داریم منابع بانکی به گونه‌ای بازگشت داده شود که به بنگاه‌های اقتصادی آسیبی نرسد.

وزیر اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: ما هم در این باره به وظایفمان عمل کرده‌ایم و در خصوص بانک صادرات وقتی به این نتیجه رسیدیم که منشأ تخلف بوده است، اصلاح مدیریتی انجام دادیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اهدا جایزه نوبل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
0
0
یکی از عزیزان پیش بینی کرده بود که سرانجام این اختلاس{ببخشید حواسم نبود اختلاسی روی داده} این میشه. از تمام بینندگانی که این فرد پیشگو را میشناسند درخواست میکنم ایشون را برای دریافت نوبل پیشگویی معرفی کنند.
z
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
0
0
پس امیرمنصورجان، بابا بخواب که بقیه بیدارند.....اختلاس نبوده که پول رو از این جیب درآوردند گذاشتند توی اون یکی جیب........اینها اصلاح مدیریتی,!!!!!!!!
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
0
0
پش بگین رفیقتون از کانادا برگرده.دلش تنگ شده واسه ریاست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
0
0
عجب...
نظرات بینندگان