arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

اکوادور: آسانژ هنوز به اینترنت دسترسی ندارد

وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد هنوز زمانی برای دسترسی مجدد جولیان آسانژ به اینترنت در سفارت این کشور در لندن اعلام نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد هنوز زمانی برای دسترسی مجدد جولیان آسانژ به اینترنت در سفارت این کشور در لندن اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت اکوادور دسترسی جولیان آسانژ، موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس را در مارس سال جاری میلادی و پس از آن قطع کرد که وی از مطالب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی برای انتقاد از دستگیری یک سیاستمدار جدایی طلب منطقه خود مختار کاتالونیا استفاده کرد.

ماریا فرناندا اسپینوزا، وزیر امور خارجه اکوادور گفت: در بسیاری از موارد آسانژ موافقت کرده تا در امور سیاسی داخلی کشورهای ثالث دخالت نکند اما متاسفانه او به وعده‌های خود پایبند نبوده، بنابراین هنوز زمان آن نرسیده تا ما دسترسی اینترنت را به او بار دیگر بدهیم. البته باید ذکر کرد که این مسئله ربطی به سانسور ندارد.

وی ادامه داد: ما از آسانژ می‌خواهیم تا به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و قبلا هم به او این مسئله را تذکر دادیم. متاسفانه او قوانین را نقض کرده است.

وزیر امور خارجه اکوادور همچنین با اشاره به این مسئله که دولتش به دنبال یافتن راه حلی برای خروج بدون دردسر آسانژ و تهدید دستگیری توسط مقام‌های انگلیس است، گفت: به نظرم همه به دنبال یافتن چنین راه حلی هستند.

دولت اکوادور به آسانژ پناهندگی داده و وی از ۲۰۱۲ در محل سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد تا از استرداد به سوئد به اتهام تجاوز جنسی در امان بماند.

دولت سوئد پرونده مربوط به این مسئله را علیه آسانژ باطل کرد اما وی همچنان هدف دستگیری در انگلیس است.

آسانژ همچنین نگران این است که به اتهام انتشار اسناد محرمانه وزارت امور خارجه آمریکا به این کشور مسترد شود.

نظرات بینندگان