arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

«دروغ گویی» زاکربرگ کار دستش داد / قانونگذاران ایالات متحده از فیسبوک شاکی شدند

سناتورهای ایالات متحده از زاکربرگ به علت دروغ گویی هایش در خصوص امنیت اطلاعات کاربران شاکی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتورهای ایالات متحده از زاکربرگ به علت دروغ گویی هایش در خصوص امنیت اطلاعات کاربران شاکی هستند.

به گزارش سرویس ای تی انتخاب به نقل از سی نت، با وجود آن که زاکربرگ در جلسه خود با سنا اعلام کرده بود تمامی اتفاقات مرتبط با کمبریج آنالیتیکا ناخواسته بوده، اکنون به نظر می رسد وی چندان صداقت نداشته است.

طی روزهای اخیر در خبرها به این موضوع پرداخته شده که زاکربرگ اطلاعات کاربرانش را با بیش از 60 غول فناوری و تولید کننده موبایل و تبلت به اشتراک می گذاشته است. موضوعی که باعث به راه افتادن یک جنجال دیگر علیه این مدیرعامل جوان شده است.

اکنون قانونگذاران ایالات متحده می خواهند بدانند که آیا مدیرعامل فیس بوک در طی شهادت خود به کنگره دروغ می گفته است؟.سناتور جان تون ، از جمهوریخواهان داکوتای جنوبی و بیل نلسون، دموکرات از فلوریدا، روز سه شنبه  فهرستی از پرسش های جدید خود در مورد فعالیت های فیسبوک را مطرح کردند.

آنان مایلند بدانند فیسبوک تا چه حد در مورد وعده های خود به کنگره صداقت داشته است. این نامه به طور مستقیم زاکربرگ را خطاب قرار می دهد و مایل است بداند آیا گفته های نیویورک تایمز در خصوص فعالیت های زاکربرگ حقیقت دارد یا خیر.

 در نخستین سؤال سناتورهای آمریکا  قانونگذاران از اینکه آیا همکاری بین زاکربرگ و غول های فناوری جهت دار بوده سوال کرده اند.آن ها صراحتا پرسیده اند:"با توجه به این مشارکت های افشا شده، آیا باید در مورد  هر بخش  از شهادت شما که پیش از این در برابر کنگره ادا کردید شک کنیم؟آیا توضیحی از جانب شما وجود دارد؟"

در طی شهادت های زاکربرگ ، او بسیاری از پرسش ها را به تیم خود حواله  کرد و گفت که او قادر به ارائه تمام پاسخ ها به تنهایی نیست.

نظرات بینندگان