arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

پای حزب کمونیست چین نیز به پرونده زاکربرگ باز می شود؟ / همکاری فیسبوک و «هواوی»سوژه کنگره شد

فیس بوک به  شرکت چینی هواوی اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را اعطا کرده بود. این موضوع در راستای افشاگری اخیر نیویورک تایمز مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک به  شرکت چینی هواوی اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را اعطا کرده بود. این موضوع در راستای افشاگری اخیر نیویورک تایمز مطرح شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد طی سال های گذشته فیسبوک اجازه دسترسی هواوی به اطلاعات شخصی کاربران را صادر کرده است. این در حالیست که اخیرا  بین این غول مخابراتی چین و نهادهای امنیتی ایالات متحده اختلاف نظرهایی وجود دارد.

طی روزهای گذشته نیویورک تایمز گزارشی در خصوص همکاری فیسبوک با بیش از 60 غول فناوری را منتشر کرد که به نظر می رسد هواوی نیز یکی از همین غول ها است.  

گزارش ها نشان می دهد که توافق بین فیس بوک و هواوی، حداقل از سال 2010 شروع شده است.البته  کارشناسان شرکت فیسبوک اتهامی را نمی پذیرند و معتقدند این اقدامات بخشی از تلاش برای تجربه ادغام فیس بوک با دستگاه های تلفن همراه بوده است. این همان چپیزی است که فیسبوک نام "صنعت استاندارد صنعت" را بر آن نهاده است.

معاون بخش ارتباطات فیسبوک در فیلیپین نیز  گفت: "ادغام فیسبوک با اوپو، لنوو، هواوی و .. حرکتی غیر استاندارد نبوده و لازم است تاکید کنیم که  تمام اطلاعات این ادغام در دستگاه موبایل ذخیره می شده نه در سرورهای هواوی.

هواوی سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند جهان است، اما تلاش کرده است تا در ایالات متحده نیز جایگاهی محکم داشته باشد. با این وجود سازمان هایی مثل ناسا، اف بی آی ، سیا و کمیته ارتباطات فدرال با این شرکت مشکلات عمده ای دارند.

در ماه فوریه، اف بی آی در نامه ای به کمیته اطلاعاتی مجلس سنای ایالات متحده گفت که "اف بی آی" عمیقا نگران خطرات ناشی از حضور هواوی و زد تی ای ؛ 2 تولید کننده مشهور چینی در آمریکا است.

سناتور مارک وارنر، نخست وزیر دموکرات کمیته اطلاعات سنا، نیز به این نکته اشاره کرد که نگرانی ها در رابطه با هواوی جدید نیستند، وی به  گزارش کنگره  در سال 2012 درباره "روابط نزدیک بین حزب کمونیست چین و سازندگان تجهیزات هوآوی" اشاره کرد. 

نظرات بینندگان