arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

ربات فوتبالی نیسان معرفی شد / خط کشی زمین بازی در عرض 20 دقیقه

ربات  هوشمند« Pitch-R»نیسان برای خط کشی زمین های ورزشی معرفی شد. رباتی که هوشمندانه ابعاد زمین را تشخیص داده و فضاهای خالی را پر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات  هوشمند« Pitch-R»نیسان برای خط کشی زمین های ورزشی معرفی شد. رباتی که هوشمندانه ابعاد زمین را تشخیص داده و فضاهای خالی را پر می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، ربات هوشمند« Pitch-R»درست با دقت یک انسان باهوش تمامی زمین های چمن را اندازه گیری کرده و علامت گذاری می کند.این ربات هوشمند نخستین نمایش حرفه ای خود را در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد. 

درواقع این ربات بین وقت اضافه بین 2 نیمه بازی تیم های رئال مادرید و لیورپول وارد زمین شد و شهر کیف اوکراین را غرق شگفتی کرد.چرا که این ربات در عرض 20 دقیقه کل زمین را علامت گذاری کرد.

این محصول  دارای 4 دوربین هوشمند است و از فناوری «جی پی اس» برای تشخیص فواصل زمین برخوردار است. "Pitch-R" قادر به کار روی شن، چمن یا پیاده رو است و می تواند خطوط را حتی اگر سطح زمین بازی ناهموار  یا دارای موانع مختلف باشد ارزیابی کند.

اگر چه نیسان قصد دارد Pitch-R را به تولید انبوه برساند اما استفاده از این محصول در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد، نیسان برای ربات خود آروزهای بسیاری در سر دارد. به گفته این شرکت، این پروژه برای تغییر "نحوه رانندگی خودروها و  طراحی و ادغام فناوری  در جامعه" کمک می کند.درست به همان شیوه ای که تسلا و گوگل امیدوارند صنعت خودروشازی  خود را با تکنولوژی خود ران توسعه دهند.

جیسون دیرنیز معاون نیسان در اتحادیه  اروپادر بیانیه ای گفت: "شور و شوق برای فوتبال تیم طراحی و مهندسی ما را برای ایجاد Pitch-R به پیش راند. این یکی از برترین تکنولوژی های نیسان در حوزه نوآوری است که با علایق مردمی آمیخته است."

نظرات بینندگان