arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

تظاهرات مقابل خانه ثروتمندان نیویورکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"ما مي‌دانيم شما کجا زندگي مي‌کنيد"، پيام جديد تظاهرکنندگاني بود که در مقابل خانه بعضي از مقامات اجرايي شرکت‌هاي بزرگ در نيويورک حضور پيدا کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از پرس تی وی، در اولين روز کاري هفته بعد از تعطيلات ملي در امريکا، معترضان امريکايي براي جلب توجه مردمي که نسبت به شرکت در جنبش آن‌ها ابراز علاقه مي‌کنند، به تظاهرات خود ادامه مي‌دهند.

مقامات پليس نيويورک اعلام کرده‌اند که جنبش اعتراض "وال استريت را تصرف کنيد" بيش از دو ميليون دلار هزينه در پي داشته است.

بخش عظيمي از اين هزينه‌ها مربوط به اضافه کار افسران پليسي است که از آغاز اين جنبش اعتراضي از سه هفته پيش در خيابان‌ها مستقر شده‌اند.

با وجود اين، ترتيب دهندگان جنبش وال استريت اعلام کرده‎اند که قصد دارند به منظور جلوگيري از دادن هرگونه بهانه‎اي به نيروهاي پليس جهت بيرون کردن آن‌ها از ميدان آزادي، کاملا مطابق قانون رفتار کنند.

بر پايه اين گزارش، در حالي که معترضان روي يک ماکت هواپيماي بدون سرنشين امريکايي عبارت" دستگاه بدون سرنشين آدم کشي" را نوشته بودند، جنگ‌هاي امريکا در افغانستان و عراق يکي از محورهاي اعتراض مردم آنان بود.

مشخص نيست تظاهرات در مناطق ثروتمند نشين چه واکنشي را از سوي شهردار نيويورک که خود به عنوان يک ميلياردر از مخالفان جنبش وال استريت است، به دنبال داشته باشد.
نظرات بینندگان