arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

اختراع جدید اوبر در مرحله ثبت قرار گرفت / تلاش برای شناسایی مسافران پر دردسر / استفاده از هوش مصنوعی برای ترسیم الگوریتم رفتاری کاربر

شرکت اوبر در حال تلاش برای ثبت اختراع یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی رفتارهای ناشایست و عجیب کاربران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اوبر در حال تلاش برای ثبت اختراع یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی رفتارهای ناشایست و عجیب کاربران است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، به نظر می رسد اوبر مایل است کاربران خطرناک خود را شناسایی کرده و در صورت لزوم به آنان کمک کند. این شرکت قصد دارد از هوش مصنوعی  برای درک بهتر «وضعیت» یک مسافر در هنگام درخواست اوبر  استفاده کند.

اگرچه اهداف جزئی حق ثبت این اختراع جدید  بسیار مبهم است اما به طور کلی سیستم جدید اوبر می تواند تجزیه و تحلیل کند که چگونه افراد معمولا با برنامه  اوبر ارتباط برقرار می کنند. افزون بر این، سیستم جدید و هوشمند اوبر تعیین می کند که آیا آنها رفتاری غیرمعمول نشان می دهند یا رفتاری عادی دارند. 

درواقع برنامه جدید اوبر پیگیری می کند که چگونه بسیاری از شخصیت هایی که خودروی اوبر را درخواست می کنند، رفتارهایی نادرست را از خود نشان می دهند.این الگوریتم حتی می تواند برخی از پیشبینی ها را نیز ارائه دهد. برای مثال از ساعات سفارش خودرو، یا محل هایی که فرد به آن سفر می کند، حدس می زند که او یک پزشک،معتاد به الکل، دانشجو و... است.

این برنامه  می تواند هشدارهایی را در اختیار رانندگان قرار دهد تا بتوانند فردی  را که به طرز عجیبی رفتار می کند، شناسایی کنند.

اوبر  همیشه خود را به عنوان برنامه ای ایمن معرفی می کند که راننده های سالم و بدون اعتیاد به الکل را استخدام می کند. با این وجود، به نظر می رسد این شرکت در تلاش است تا رفتارهای کاربران را نیز زیر ذره بین قرار دهد. 

این اختراع به طور بالقوه  حاصل تلاش تیم امنیتی اوبر است که با هدف  بهبود ایمنی برای رانندگان طراحی شده. این برنامه تنش بین راننده و مسافر را به حداقل می رساند.

 

نظرات بینندگان