arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰

انتقاد شدید مشاور رئیس‌جمهور از سفارت ایران در آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیرعباس تقی پور: مشاور رئیس‌جمهور از بی‌تفاوتی سفارت ایران در آلمان در قبال کم و کیف حضور ناشران ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت انتقاد کرد و گفت: سفارتخانه ایران در آلمان نسبت به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیگانه است و لازم است وزارت خارجه این نقص بزرگ را برطرف نموده و سفیر و سفارتخانه را نسبت به مسائل فرهنگی توجیه کند.

به گزارش انتخاب، دکتر علی زارعی نجفدری که در عین حال مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی است یکی از دلایل حضور نامناسب ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های معتبر جهان از جمله نمایشگاه کتاب فرانکفورت را عدم رویکرد فرهنگی برخی از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت ایران در آلمان دانست و گفت: علی‌رغم رویکرد فرهنگی مثبت دولت که حقیقتاً قابل دفاع و بسیار خوب بوده، متأسفانه برخی از سفارتخانه‌های ما منفعل عمل کرده و آنگونه که بایسته و شایسته است اقدام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته سفیر ایران در آلمان حتی در نمایشگاه حاضر هم نشد افزود: سفیران و سفارتخانه¬ها نمایندگان رسمی و شاخص نظام می¬باشند و باید حساسیت لازم را در فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور ایران و ایرانیان در خارج از کشور بویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی فراهم کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
13
8
متاسفانه آقای شیخ عطار ، سفیر سرخود شده است و به هیچ عنوان از سیاستهای تهران پیروی نمی کند. لازم است وزارت خارجه و نهاد ریاست جمهوری چاره اساسی بیندیشند.
شاکری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
7
هنرمندان برجسته موسیقی ایرانی آقای حمید متبسم و همایون شجریان همراه با گروه سیمرغ بر مبنای شاهنامه فردوسی کنسرت بسیار ارزشمند و تاریخی در آلمان برگزار کردند که از سراسر اروپا برای تماشای آن بار سفر به آلمان بستند و در یک شب رویائی از هنر ایرانی نهایت لذت و استفاده را بردند . حتی خارجی ها تحت تاثیر هنر عرفانی موسیقی اصیل ایرانی قرار گرفتند ولی این حرکت ارزشمندی که جمهوری اسلامی انجام داد متاسفانه هیچ بازتابی در داخل نداشت و آنطور که باید و شاید از هنرمندان مذکور تقدیر نشد و این می تواند به دلیل کم کاری و بی توجهی سفارت ایران در آلمان باشد .
هرندی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
0
سفارت که چه عرض کنم.......!!!!!!!!!
نظرات بینندگان