arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰

ادعای نماینده مجلس: سود 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا با توصیه وزیر

نایب رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سود سه هزارمیلیاردتومانی گروه امیر منصور آریا از واردات گوشت قرمز با توصیه یكی از وزرای دولت خبر داد و تا كید كرد این گروه با استفاده از این رانت نزیك به سه هزار میلیارد تومان سود داشته‌اند؛ ادعایی كه اغراق آمیز به نظر می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سود سه هزارمیلیاردتومانی گروه امیر منصور آریا از واردات گوشت قرمز با توصیه یكی از وزرای دولت خبر داد و تا كید كرد این گروه با استفاده از این رانت نزیك به سه هزار میلیارد تومان سود داشته‌اند.

عباسعلی نورا نماینده زابل و زهك در گفت‌وگو با خبرنگار قانون با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی گروه امیر منصور آریا، گفت: اخیر مداركی به دست ما رسیده است كه نشان می‌دهد یكی از وزراء دستور داده 1400 میلیارد تومان اعتبار به شركت‌های امیر منصور آریا ارائه شود تا این مجموعه شركت‌ها واردات داشته باشند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال كه كدام وزیر چنین دستوری داده است، خاطرنشان كرد: مشخص است كه واردات دست كدام یك از وزیران است.
وی ادامه داد: این گروه در نتیجه واردات گوشت قرمز 200 درصد سود كرده‌اند و با داشتن 1200 میلیارد تومان واردات گوشت، توانسته‌اند به صورت خوشبینانه سه هزار میلیارد تومان سود كسب كنند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: این پرونده تنها به اختلاس سه هزار میلیاردی ختم نمی‌شود بلكه باید به منابع رانت‌خواری و سودهای میلیاردی كه این افراد از محل توصیه وزرا كسب كرده‌اند، نیز باید توجه كرد.

نایب رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح كرد كه با توصیه یكی از وزرای دولت این گروه علاوه بر اینكه اعتبار گرفته‌اند از خط كنترلی نیز خارج شده‌اند و این یك فاجعه است كه هم اكنون این وزیر در حاشیه قرار گرفته است.
نورا معتقد است در صورت محاسبه سود این فعالیت‌ها درآمدی بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان به این گروه تعلق گرفته است. این موضوعات نباید از دید قوه قضاییه پنهان بماند. این گروه اگر فرصت پیدا می‌كردند سه هزار میلیارد تومان دولت را بازمی‌گرداندند و شك نباید كرد كه نیازی به این سه هزارمیلیارد تومان نداشتند و از محل رانت‌هایی كه داشته‌اند میلیاردها سود برده‌اند.
وی در ادامه می‌گوید: این گروه حتی قادر بودند 5هزار میلیارد تومان هم به دولت بازگردانند و با توجه به درآمدهای بالایی كه داشته‌اند سه هزار میلیارد تومان برای آن‌ها رقمی نبوده است.
این عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس افزود: تا آنجایی‌كه اطلاع دارم این گروه علاوه بر واردات گوشت در واردات غلات، فولاد، راه آهن، جاده‌سازی دو طبقه، دامداری، كشتارگاه و بانك‌داری و فوتبال دست داشته‌اند. وی در ادامه خاطر نشان كرد كه ظاهراً این گروه برای خود حكومت تشكیل داده بودند.
نظرات بینندگان