arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰

نماینده مجلس: آل‌سعود خود را آماده برائت مسلمانان از انها در حج کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عابدی با بیان اینکه ایران قائل به دوستی با مردم مسلمان عربستان است، گفت: اگر ایران بخواهد اقدامی علیه عربستان دهد، نیروهای نظامی خود را به راحتی وارد این کشور کرده و حاکمان دست‌نشانده را بازداشت و محاکمه می‌کند.

محمدکریم عابدی نماینده مردم فرودس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در فارس، اتهامات آمریکا و عربستان را علیه ایران، معادله چند مجهولی توصیف کرد و گفت: آمریکا برای تحث تاثیر قرار دادن قیام معترضان جنبش وال‌استریت تصور می‌کرد که آمریکا نیاز به یک‌ شوک دارد و بر همین اساس ایران را به ناامنی در آمریکا متهم کرد.

وی با بیان اینکه کارتل‌های آمریکایی-صهیونیستی قدرت حاکم در عربستان سعودی هستند، افزود: عربستان برای فرار از سرنگونی حکومت‌آل سعود، اقدام به معامله‌های سیاسی پی‌در پی با آمریکا کرده و یکی از این معامله‌های اتهام اخیر آنها به ایران است.

عابدی با بیان اینکه شکست آمریکا و عربستان در مصر، یمن، لیبی و بحرین آمریکا و عربستان را دچار سرگردانی و آشفتگی کرده است، تصریح کرد: آمریکا و عربستان در قیام‌های مردمی از انقلاب اسلامی ایران شکست ‌خوردند و برای انتقام از ایران توطئه‌ ناشیانه‌ای را طراحی کرده‌اند که قطعا باید هزینه آنرا بپردازند.

عابدی در واکنش اظهارات شاهزاده ترکی الفیصل درباره ایران مبنی بر اینکه "کسی در ایران باید هزینه توطئه ترور سفیر را پرداخت کند"، گفت: با توجه به اینکه آقای شاهزاده آل‌سعود ایران اسلامی را نمی‌شناسد، توصیه می‌کنیم مقداری در این زمینه مطالعه کند تا بفهمد که اگر ایران بخواهد اقدامی علیه عربستان دهد، نیروهای نظامی خود را به راحتی وارد این کشور کرده و حاکمان دست‌نشانده را بازداشت و محاکمه می‌کند ولیکن ایران قائل به دوستی با مردم مسلمان عربستان است و تلاش دارند عربستان را از بازی در پازل آمریکا نجات دهد.

وی با بیان اینکه آل‌سعود در برابر اراده ایران اسلامی سرنگون خواهد شد، تصریح کرد: از این شاهزاده سؤال می‌کنیم که آیا آنها توانایی اقدام علیه ایران را در خود می‌بینند؟ و آیا نمی‌دانند ایران اراده کند، حاکمان‌ آل‌سعود لحظه‌ای امان نخواهند داشت؟ چطور ایران را تهدید به مقابله به مثل می‌کنند، در حالی اتفاقی رخ نداده و بر فرض اینکه ترور انجام شده باشد، چطور می‌توان بدون هیچ شده چه اتفاقی رخ داده را به ایران نسبت داد.

عابدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها که ادعای قدرت برتر جهانی را در بوق ‌و کرنا می کنند، چطور می‌توانند ادعا کنند که 2 ایرانی برای منفجر کردن دو سفارتخانه در آمریکا اقدام کنند، گفت: اگر آمریکا قبول دارد که 2 نفر می‌توانند 2 سفارت خانه را در آمریکا منفجر کنند، پس برای تامین امنیت شهروندان خود باید از نیروهای بین‌المللی کمک بگیرند و میزبانی سازمان‌ملل را به دیگر کشورها بسپارند.

وی خطاب به شاهزاده آل‌سعود گفت: عربستان باید هزینه دروغ‌پراکنی و اتهام‌افکنی علیه ایران را بپردازد نه ایران. علیه ایران سندی وجود ندارد اما اظهارات سعودی‌ها درباره ایران به طور شفاف بیان شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عربستان عامل ترور نماینده آیت‌الله سیستانی و برهان‌الدین ربانی است، گفت: آل‌سعود دست‌پیش گرفته تا پس نیفتد. آل‌سعود باید در مجامع بین‌المللی به دلیل ترور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام محاکمه شوند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی حکومت آمریکایی آل‌سعود را در معادلاست سیاسی و بین‌المللی تنها به عنوان نوچه آمریکا به شمار می‌آورد، گفت: آل‌سعود باید خود را آماده برائت مسلمان‌های جهان از آمریکا و آل‌سعود در حج ابراهیمی کند.
نظرات بینندگان