arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰

دسترسي به شبکه تلویزیونی «شيما» با 200 هزار تومان

شبكه تعاملي «شيما»، با هزينه‌ي 200 هزار توماني براي متقاضيان راه‌اندازي مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبكه تعاملي «شيما»، با هزينه‌ي 200 هزار توماني براي متقاضيان راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش‌ سرويس تلويزيون ايسنا، شبكه «شيما» به عنوان اولين رسانه تعاملي در كشور،‌ براي اولين بار در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال عرضه شد و مخاطبان ضمن آشنايي با عملكرد و قابليت‌هاي اين شبكه، اين امكان را داشتند كه براي دريافت آن ثبت‌نام كنند.

طبق گفته‌ي مسؤول غرفه شبكه تعاملي «شيما» در اين نمايشگاه، هزينه دستگاه مبدل «شيما»، مودم ADSL2 و اينترنت پرسرعت مورد نياز آن، 200 هزار تومان است و علاقمندان مي‌بايست علاوه بر خريداري تجهيزات نام برده شده، ماهيانه حق اشتراكي 15 هزار توماني را پرداخت كنند.

مسؤول غرفه «شيما» درباره‌ي عملكرد اين شبكه توضيح داد: تمام افرادي كه تقاضاي دريافت سرويس شبكه تعاملي «شيما» را دارند، با هزينه‌اي كه از آنها دريافت شده به اينترنت پر سرعت ADSL2 مجهز مي‌شوند. سپس مودم اينترنتي كه در اختيار مشترك گذاشته شده به دستگاه مخصوص «شيما» متصل مي‌شود و اين دستگاه مي‌تواند با اتصال به سرور‌هاي صدا و سيما برنامه‌هايي كه در يك هفته گذشته، پخش شده را بازپخش كنند.

وي ادامه داد: دستگاه «شيما» قابليت‌هاي بسياري دارد؛ از جمله اينكه اين دستگاه قابليت دريافت همه‌ي شبكه‌هاي ديجيتال صداوسيما را دارد. همچنين يكي ديگر از قابليت‌هاي «شيما» آن است كه مشترك مي‌تواند علاوه بر برنامه‌هاي تلويزيون، فيلم‌ها و موسيقي‌هايي كه براي اين منظور روي سرور صدا و سيما بارگذاري شده است را مشاهده كند.

مسؤول غرفه «شيما» در پاسخ به اين پرسش كه «چه تعداد فيلم سينمايي ايراني و خارجي براي نمايش در اين شبكه تعاملي بارگذاري شده است؟» گفت: يكي از امكاناتي كه براي شبكه شيما فراهم شده، اين است كه اگر فيلم يا موسيقي خاص مد نظر مشترك روي سرورهاي صدا و سيما گذاشته نشده باشد، او مي‌تواند درخواست بارگذاري آن را روي سرور بدهد.

وي تاكيد كرد: تنها مساله‌اي كه شايد درباره‌ي اين شبكه گفته نشده باشد، اين است كه قابليت ضبط برنامه‌ها برداشته شده است.

به گزارش ايسنا، شبكه «شيما» به عنوان اولين رسانه تعاملي در كشور،‌ سيستم تلويزيون دو سويه‌اي است كه در يك زمان امكان برقراري ارتباط دو طرفه بين مخاطب و رسانه را برقرار مي‌كند.

شبكه «شيما» اولين ارائه كننده سرويس تلويزيوني تعاملي (iptv) در ايران است‌. مخاطب با ويژگي‌هاي تعاملي مي‌تواند برنامه‌هاي زنده را هر زمان كه مايل است تماشا كند، موسيقي و فيلم سفارش دهد، بازي‌هاي مهيج انجام دهد و از ويژگي‌هاي منحصر به فردي مانند ليست علاقه ‌مندي‌ها‌، سرويس پيام رساني اطلاعات بروز ترافيك‌، اخبار‌، هواشناسي‌، اوقات شرعي و ... برخوردار شود.

بر اساس كاتالوگي كه در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال ارائه مي‌شد، قرار است شبكه «شيما» به قابليت‌هاي زير مجهز شود: قابليت‌ پخش شبكه‌هاي تلويزيوني، جابه جايي زمان پخش هر برنامه كه به وسيله آن مشترك مي‌تواند تمامي برنامه‌هاي پخش شده از شبكه‌هاي صدا و سيما را تا يك هفته بعد بازپخش كند، قابليت نمايش فيلم،‌ سريال‌، موسيقي و محصولات صوتي و تصويري مورد علاقه را از پيشخوان اين رسانه، نظارت والدين، اطلاع رساني از آخرين اطلاعات آب و هوايي، ترافيك ورزش‌، خبر و ...، پنجره كودك، خريد تلويزيوني ،‌ خدمات پزشكي (بيمارستان مجازي و و ارتباط مستقيم با پزشك)، بازي‌هاي بارگذاري شده، پنجره آموزشي.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
3
12
200 هزار تومن براي برنامه هاي صدا و سيما..!!!
بنظرتون من گوشام درازه....!!!
ناشناس
|
POLAND
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
6
خیلی جای پشرفت دارد...
نباید عجله کنیم
احتمالا در آینده هم پیشرفته تر می شود هم ارزان تر
نظرات بینندگان