arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

تعمیرگاه اختصاصی فضانوردان افتتاح می شود / افزایش 3 برابری تجارت فضایی تا سال 2040

کارخانه رباتیک شناور، برای تعمیر و هدایت  ماهواره ها و سفینه ها در مدار جو زمین قرار می گیرد. کارخانه ای که بی نظیر است و منحصر به فرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارخانه رباتیک شناور، برای تعمیر و هدایت  ماهواره ها و سفینه ها در مدار جو زمین قرار می گیرد. کارخانه ای که بی نظیر است و منحصر به فرد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، گروهی از پژوهشگران حوزه فضا در ایالات متحده در تلاشند تا با کمک چاپگرهای 3 بعدی نوعی کارخانه سیار و فضایی ایجاد کنند. کارخانه ای که نه تنها به تعمیر سفینه ها می پردازد، بلکه آن ها را در مسیر رادار قرار می دهد. 

گروه طراحی این کارخانه روباتیک شناور امیدوارند با رونمایی از این مرکز، نرخ صنعت تجارت فضای تا 3 برابر افزایش پیدا کند. این روزها وقتی نام ماهواره فضایی مطرح می شود، اغلب کاربران به یاد پروژه اسپیس ایکس می افتند. اما گروه پژوهشگران پروژه " Made in Space" نیز ایده هایی قابل توجه در نظر دارند.

آنان می گویند می توان از طریق چاپگرهای 3 بعدی فضا را تسخیر کرد. به همین دلیل  در حال توسعه "Archinaut" ؛ یک کارخانه شناور برای ساخت تجهیزات سنگین، حتی ماهواره های کامل، در مدار هستند.

درواقع Archinaut شامل یک چاپگر 3 بعدی صنعتی، کارتریج پر از پلاستیک و آلیاژها و سلاح های رباتیک است که برای جمع آوری مواردی که از طریق چاپگر بدون استفاده از نظارت انسانی طراحی شده اند، کاربرد دارد. تمام اجزای Archinaut به اندازه کافی قوی  هستند و در برابر وضعیت های  میکرو گرانشی و شرایط سخت مانند طوفان گرد و غبار  و درجه حرارت شدید مقاومت می کنند. 

آرون کمر،  سازنده و رئیس این شرکت فضایی، گفت که شرکت مذکور قصد دارد Archinut را راه اندازی کند و ظرفیت های پنجاه ساله ای را برای آن برنامه ریزی کند. 

اریک جویس، مدیر پروژه،نیز  افزود که Archinaut باید بتواند به فضانوردان کمک کند تا فضاپیمای خود را بدون نیاز به مواد  تجهیزات خای تعمیر کنند. 

سرمایه گذاران در زمینه فناوری فضایی روی این پروژه نیز سرمایه گذاری کرده اند و در سال گذشته، مبلغ 3.9 میلیارد دلار به فعالیت های این شرکت  اختصاص داده اند. مورگان استنلی پیش بینی می کند که صنعت فضای تجاری تا سال 2040 سه برابر خواهد شد.

 

نظرات بینندگان