arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

پکن در یک قدمی اجرای طرح امتیاز الکترونیک شهروندان / پهبادهای نظارتی دولت چین در آسمان ها پرواز می کنند

دولت چین پهبادهایی  با تکنولوژی بالا را برای نظارت بر شهروندان راه اندازی می کند.این پهبادها "Doves" نامیده می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت چین پهبادهایی  با تکنولوژی بالا را برای نظارت بر شهروندان راه اندازی می کند.این پهبادها "Doves" نامیده می شوند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،بر اساس گزارش روزنامه های محلی چین، دولت این کشور برای  بیش از 30 سازمان نظامی و دولتی خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند.پهبادهایی که قرار است شهروندان چینی را حداقل در پنج استان مهم مورد نظارت قرار دهند.

این برنامه نظارتی توسط سونگ بی فنگ استاد دانشگاه پلی تکنیک شهرستان "شی آن" اجرا می شود. وی پیش از این نیز مسئول برخی پروازهای جنگنده های نظامی بود.

پهبادهای هوشمند ردیابی مانند پرنده هایی عادی هستند که با کمک یک موتور الکتریکی هدایت می شوند. بر اساس گزارش ها، هر هواپیمای بدون سرنشین دارای یک دوربین با کیفیت بالا، آنتن GPS، سیستم کنترل پرواز و ارتباطات داده با قابلیت ارتباط ماهواره ای است.

پژوهشگران طراح این پهبادها  بر این باورند که تکنولوژی مذکور، پتانسیل بالایی برای استفاده در مقیاس بزرگ  دارد. این در حالی است که  مقیاس های فعلی هنوز در حد 5 استان و در نتیجه در ابعادی کوچک است. 

اما رشد دولت چین در بازی های نظارتی روز افزون است. اکنون پرسش این است که این کشور چه ابزارهای مهمی در این حوزه استفاده می کند؟ دولت چین با استفاده از تکنولوژی تشخیص  چهره، هوش مصنوعی، عینک هوشمند و دیگر فناوری ها برای نظارت  بر 1،4 میلیارد شهروند،تلاش می کند. اما هدف اصلی چین که اتفاقا با نظرات متعدد و منفی افراد نیز رو به رو شده، این است که در نهایت با کمک این تکنولوژی ها به افراد امتیاز شهروندی دهد. 

 

نظرات بینندگان