arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

افزونه امنیتی موزیلا معرفی شد / مانیتورینگ حساب های کاربران / اعلام خطر هک یا سرقت اطلاعات

موزیلا قصد دارد یکی سیستم مانیتورینگ جدید را به حساب های خود اضافه کند. سیستمی که قرار است امنیت حساب های کاربران را تضمین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موزیلا قصد دارد یکی سیستم مانیتورینگ جدید را به حساب های خود اضافه کند. سیستمی که قرار است امنیت حساب های کاربران را تضمین کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، فایرفاکس قصد دارد با این سیستم جدید امکانی را فراهم کند که هر کاربر، خود به سهولت تشخیص دهد که حسابش امن است یا نا ایمن. 

درواقع این ابزار آدرس ایمیل شما را در مقابل یک پایگاه داده عظیم از نقص های اطلاعاتی شناسایی کرده و بررسی می کند. در صورت اجرایی شدن این طرح، بیش از 2 میلیون نفر دراین سرویس رایگان شرکت می کنند. سرویسی که  به آنهااطلاع می دهد چه  زمانی حساب های آنها در معرض نقض اطلاعات قرار دارد.

تروی هانت یکی از افراد حاضر در این پروژه در این خصوص می گوید:" من در حال کمک به موزیلا برای تحقق این پروژه هستم. با کمک این پروژه کاربران بیشتری از شرایط امن برخوردار می شوند. تنها کافیست کاربر اطلاعات اولیه حساب خود را بدون رمز عبور در سایت وارد کند تا مطلع شود حسابش ایمن است یا در معرض خطر قرار دارد."

افزونه امنیتی موزیلا معرفی شد /  مانیتورینگ حساب های کاربران / اعلام خطر هک یا سرقت اطلاعات

وی در پست وبلاگی خود گفت: "این  بسیار مهم است چرا که فایرفاکس دارای صدها میلیون نفر کاربر فعال است"

موزیلا هنوز این ویژگی را به شکل آزمایشی اغاز نکرده و احتمالا از هفته آینده با همکاری برخی شرکت های امنیتی این پروژه را آغاز می کند. 

پیتر دولانیچسکی، مدیر محصولات موزیلا، در پست جدید خود اعلام کرد که "این وبسایت" یک ابزار امنیتی پیشنهادی است که برای همه طراحی شده است، اما ما تصمیم گرفتیم با ایجاد و توسعه "Firefox Monitor" امنیت بیشتری برای حساب های خود ایجاد کنیم. 

در این طرح موزیلا به زودی حدود 250 هزار کاربر را دعوت می کند تا از  هفته آینده سرویس جدید را امتحان کنند. در حال حاضر کاربران قادر خواهند بود آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا متوجه شوند آیا حسابهایشان به خطر افتاده است یا خیر.

نظرات بینندگان