arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۷

دیرترین غروب سال امروز اتفاق می‌افتد+جزئیات

یک کارشناس نجوم گفت: غروب پنجشنبه شاهد دیرهنگام‌ترین غروب خورشید در سال هستیم.زمان غروب به وقت تهران امروز ساعت ۲۰ و ۲۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه است در صورتیکه روز قبل ۲۰ و ۲۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه بوده است و این نشان می‌دهد که نسبت به روز‌های قبل دیرتر غروب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناس نجوم از زمان غروب خورشید امروز پنجشنبه هفتم تیرماه خبر داد و گفت: امروز شاهد دیرهنگام‌ترین غروب در طول سال خواهیم بود.

علی آزادگان گفت: غروب روز پنجشنبه در شرق آسمان علاوه بر زحل، ماه به صورت «بدر» می‌درخشد که نسبت به دیروز چهارشنبه ششم تیرماه از نظر مکانی نسبت به سیاره زحل جابجا شده است.

وی در خصوص دیگر رویدادی که امروز رخ می‌دهد، گفت: غروب پنجشنبه شاهد دیرهنگام‌ترین غروب خورشید در سال هستیم.

به گفته این کارشناس نجوم، بر اساس دیدگاه نجومی، خورشید در هیچیک از شهر‌های کشور دیرتر از هفتم تیرماه غروب نمی‌کند. بدان معناست که در طول روز‌های منتهی به هفتم تیر خورشید هر روز کمی دیرتر غروب می‌کند تا اینکه در روز ۷ تیر خورشید به دیرهنگام‌ترین ساعت غروب خود می‌رسد و پس از این خورشید هر روز کمی زودتر غروب خواهد کرد.

آزادگان افزود: زمان غروب به وقت تهران امروز ساعت ۲۰ و ۲۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه است در صورتیکه روز قبل ۲۰ و ۲۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه بوده است و این نشان می‌دهد که نسبت به روز‌های قبل دیرتر غروب می‌شود.

وی با بیان اینکه علت تفاوت یک هفته‌ای این روز با انقلاب تابستانی به دلیل معادله زمان است، گفت: معادله زمان ناشی از دو عامل بیضی بودن مدار زمین و انحراف محوری زمین است.

این کارشناس نجوم با بیان اینکه از زمان طولانی‌ترین روز سال تا دیرهنگام‌ترین غروب سال، یک هفته تفاوت زمانی دارد، گفت: این تفاوت بر اساس معادله زمان تعیین می‌شود و در تمام کشور‌ها رخ می‌دهد.

منبع:مهر

نظرات بینندگان