arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

توضیح ناطق نوری درباره حوزه علمیه لواسان: زمینش، نه جزء اموال منابع طبیعی است، نه از بنیاد گرفته شده؛ ملک ارثی یک معلم بازنشسته است

ناطق نوری بیان کرد: باید از این نظام دفاع کنیم و این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش یعنی مهدی(عج) تحویل دهیم. دو نکته کوتاه درباره این مسجد و مدرسه که امروز درون آن هستیم، بگویم. یک پیرمرد خیّر که معلمی بازنشسته و اهل لواسان بود، 27 سال قبل، توسط یکی از دوستان مرحوم حاج اسماعیل حسنی که سهم بسیار زیادی در تاسیس این مدرسه داشت، آمد و گفت: زمینی دارد که میراث پدرش است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از این نظام دفاع کنیم و این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش یعنی مهدی(عج) تحویل دهیم.

علی اکبر ناطق نوری در مراسم بزرگداشت شهیدان ناطق نوری و شهدای هفتم تیر در مسجدجامع امام حسن مجتبی(ع) لواسان گفت: امروز باید یاد و خاطره شهدای عظیم الشأن انقلاب و امام بزرگوار و به خصوص شهدای واقعه هفتم تیر شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش را گرامی بداریم و از خداوند بخواهیم که همه ما را مشمول عنایات و الطاف خود قرار دهد و توفیق ادامه راه شهیدان را در دفاع از کشور، اسلام و انقلاب به ما عنایت بفرماید.

وی افزود: از همه مهمانانی که از استان های مختلف و به ویژه استان سرسبز مازندران تشریف آوردند، متشکرم. همچنین از تمامی مسئولین و روحانیون بزرگواری که تشریف آوردند، تشکر می کنم. از همه خدمتگزاران نظام اسلامی، به ویژه از یادگار امام بزرگوار، حاج سیدحسن آقای خمینی نیز کمال تشکر را دارم.

ناطق نوری در ادامه گفت: یادگار امام معمولاً کم تر قول سخنرانی در جایی می دهند، اما به خاطر لطف و عنایتی که به بنده دارند و برای شهدای بزرگوار به خصوص شهدای هفتم تیر، ارج قائلند، این وعده را دادند و با سخنرانی بسیار خوب، جامع و وحدت آفرین خود که انشالله امیدواریم نصایح ایشان را به گوش دل و جان بسپاریم و بتوانیم با وحدت کلمه به دنبال رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، از گردنه های پیش رو برای تداوم نظام اسلامی عبور کرده و در مقابل دشمنان و کسانی که چشم دیدن استقلال و آزادی و اسلام ما را ندارند، بایستیم.

وی بیان کرد: باید از این نظام دفاع کنیم و این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش یعنی مهدی(عج) تحویل دهیم. دو نکته کوتاه درباره این مسجد و مدرسه که امروز درون آن هستیم، بگویم. یک پیرمرد خیّر که معلمی بازنشسته و اهل لواسان بود، 27 سال قبل، توسط یکی از دوستان مرحوم حاج اسماعیل حسنی که سهم بسیار زیادی در تاسیس این مدرسه داشت، آمد و گفت: زمینی دارد که میراث پدرش است.

ناطق نوری گفت: این را از این جهت مطرح کردم که بگویم این زمین، نه جزو اموال منابع طبیعی است، نه از بنیاد گرفته شده و نه جای دیگر؛ بلکه ملک طلق ارثی آقای حاج خلیل کیانی، معلم بازنشسته آموزش و پرورش است. وی به من گفت، میخواهم کار خیری کنم که دوستان گفتند با شما مشورت کنم. فی البداهه گفتم؛ اگر از من می پرسید می گویم، اینجا را وقف حوزه علمیه کنید. زیرا لواسان، علمای بزرگی داشته اما حوزه نداشته است.

وی گفت: وی وقتی دنبال نام می گشت، به او نام امام مجتبی(ع) را پیشنهاد دادم. زیرا از همه ائمه مظلوم تر امام مجتبی(ع) است و از آنجا که ولادتش در ماه رمضان است، کسی حال ندارد جشن بگیرد، شهادتش نیز تحت الشعاع جدّ بزرگوارش است.

وی گفت: او از من خواست تولیت این مکان را بپذیرم، که در پاسخ از او خواستم که تولیت اینجا را به یک شخص حقوقی بسپارد و آن شخص امام جمعه دائم تهران باشد. ان شاءالله این نظام قرن ها بماند. از این رو، هرکس در آن ولی فقیه باشد، امام جمعه دائمی تهران را شخصیتی برجسته معرفی می کند. امروز هم امام جمعه دائمی تهران، حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» است.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب جمعی نزد مرحوم آقای فلسفی رفتند و گفتند، می خواهند مسجدی بسازند و نظر ایشان را خواستند. ایشان گفت، یادتان باشد که ساختن مسجد با درمانگاه فرق دارد. مسجد را می سازند و آماده می کنند و می دهند دست یک روحانی، اما درمانگاه پس از ساختن، تازه اول سختی هایش است. مهم ساختن یک مکان نیست، بلکه اداره کردن آن است. خداوند توفیق دهد که این مسجد، مانند حسینیه ارشاد در قبل از انقلاب، فعال شود و به محلی برای آموزش خانم ها، آقایان، دانشجویان، دانش آموزان تبدیل شده و به تعلیم قرآن و بحث های اخلاقی، مکتبی و دینی بپردازد.

منبع: جماران

نظرات بینندگان