arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

سید حسن نصرالله: تغییرات منطقه به نفع ما است/ لزوم تسریع در تشکیل دولت لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی بر لزوم تشکیل سریع کابینه لبنان برای حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد و خطاب به مخالفان گفت که به تغییرات منطقه ای دل نبندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسن نصرالله: تغییرات منطقه به نفع ما است/ لزوم تسریع در تشکیل دولت لبنانسخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از طریق شبکه تلویزیونی المنار آغاز شد.

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله در آغاز سخنان خود درباره روند تشکیل دولت لبنان و سنگ اندازی برخی جریان‌های سیاسی برای تشکیل آن گفـت: مشکل واقعی که تاکنون مانع از تشکیل دولت شده است، تباه شدن معیارهاست. باید معیار واحد و روشنی باشد که براساس آن دولت تشکیل شود و همگان به این معیار پایبند باشند.

نصرالله خطاب به مخالفان: به تغییرات منطقه ای دل نبندید

وی تصریح کرد: ما از روز بعد از انتخابات همواره خواهان تسریع در تشکیل دولت شده‌ ایم و این به خاطر نگرانی درباره اوضاع منطقه ای نیست بلکه برعکس است. اگر کسی در جایی دل به تغییرات معینی در وضعیت منطقه ای به نفع خودش بسته است، ما به این فکر نمی کنیم. من نخست وزیر مامور تشکیل دولت را متهم نمی کنم بلکه منظورم دیگران است و کسانی که به چنین چیزی دل بسته اند، باید از آن دست بردارند.  تغییرات منطقه ای به نفع ما است؛ خواه در سوریه یا یمن. متجاوزان در الحدیده یمن شکست خورده اند. در هر صورت، وقتی به تسریع در تشکیل دولت دعوت می کنیم؛ این امر از زاویه محاسبات و منافع و نیازهای ملی است که نباید اجازه خلاء در قدرت داده شود و همچنین به خاطر وضعیت اقتصادی و معیشی مردم.‎

سهمیه پست‌های وزارتی براساس نتایج انتخابات پارلمانی اخیر

وی افزود: باید سهمیه های پست‌های وزارت دولت آینده براساس نتایج انتخابات پارلمانی اخیر یا میزان جایگاه واقعی مردمی احزاب تعیین شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: همه طرفها باید در خواستهای خود دست پایین را بگیرند و در تشکیل دولت لبنان سرعت به خرج دهند.

وی گفت: ما خواهان تشکیل یک دولت وحدت ملی فراگیر با مشارکت همه طرفها و طوایف هستیم.

بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری 

وی سپس به پرونده آوارگان سوری در لبنان پرداخت و گفت: کسی از بازگشت اجباری آوارگان سوری به کشورشان صحبتی نکرده است؛ بلکه صحبت از بازگشت امن و داوطلبانه آنها است.
سید حسن نصرالله گفت: برخی طرف ها و سازمان های داخلی و بین المللی بار ارایه اطلاعات غلط آوارگان را از بازگشت به کشورشان می ترسانند.

وی تاکید کرد: ما آماده ارایه کمک در پرونده بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما یک تیم و کمیته های مردمی در حزب الله برای کمک به بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان تشکیل داده ایم.

وی تصریح کرد: ما به تماس خود با آوارگان سوری ادامه خواهیم داد و لیست هایی را به دولت سوریه برای بازگرداندن بیشترین تعداد ممکن از آنها به کشورشان ارایه خواهیم داد.

باید هرج و مرج امنیتی در منطقه بعلبک و الهرمل بررسی شود

دبیرکل حزب الله لبنان سپس به اوضاع در منطقه "بعلبک" و "الهرمل" لبنان اشاره کرد و گفت که باید هرج و مرج امنیتی در منطقه بعلبک و الهرمل بررسی شود زیرا این امر مفهوم نیست. از ارتش و نیروهای امنیتی می خواهم که به طور جدی در بعلبک و الهرمل کار کنند و چتر حمایت هیچ یک از افراد مورد پیگرد را نپذیرند.
 

در حال تکمیل ... 

نظرات بینندگان