arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰

چگونه "نه" گفتن را به فرزاندانمان بیاموزیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو گروه گروه فکرپروری برای کودکان و نوجوانان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی(فبک) درمورد نهادینه کردن تفکر منطقی در کودکان گفت: باید در کودک منطقی و استدلالی فکر کردن را با برنامه‌های خاص این گروه از سنین قبل از دبستان آموخت.

دکتر روح الله کریمی در مورد ایجاد تفکر منطقی در کودکان به خبرنگار مهر گفت: باید تفکر منطقی را از کودکی در آنها نهادینه کنیم و برای نهادینه کردن این تفکر روشی که پیشنهاد می‏شود این است که حتما باید از سنین ابتدایی یعنی 5 سالگی و یا دوسال قبل از شروع دبستان رفتن کودک آغاز بشود.

وی افزود: این کار باید با برنامه‏های خاصی که برای فلسفه برای کودکان پیشنهاد شده و کتابهای خاصی که در این زمینه طراحی شده کم کم در کودکان یادگرفتن اصول منطقی را بوجود آوریم اینکه اصول منطقی را یاد بگیرند و در خود نهادینه کنند تا بتوانند به صورت یک مهارت آنها را در زندگی بکار گیرند و تفکر منطقی در آنها ملکه ذهنشان شده و کم کم به آن عادت کنند.

عضو گروه  گروه فکرپروری برای کودکان و نوجوانان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی(فبک) در مورد اینکه فرزندانمان را چگونه به "نه " گفتن در سنین و موقعیتهای مختلف عادت دهیم نیز گفت:‌ روشی که من پیشنهاد می‎کنم و مورد تأکید برنامه‎هایی است که مورد نظر ماست و روی آن هم خیلی کار می‎کنیم یعنی همان برنامه فلسفه برای کودکان است که کودک منطقی و استدلالی فکر کردن را یاد بگیرد.

این محقق و پژوهشگر حوزه فلسفه یادآور شد: در این صورت است  که در مواقع مختلف و در سنین مختلف تحت تأثیر تبلیغات رسانه‎ها و نزدیکانش قرار نمی‎گیرد و شخصیت افراد برایش تأثیرگذار نمی‎شود بلکه یاد می‏‎گیرد که از هر کسی دلیل کارهایش را بپرسد و وقتی آموخت که دلیل کارهای افراد را بخواهد و نه به شخصیت آنان نگاه کند آنوقت اگر جایی لازم باشد که "نه" بگوید مسلما این کار را خواهد کرد زیرا این کار را تمرین کرده و این مهارت را آموخته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سربزیر زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
4
اگر گفتند زیر میزی بده بگو نه باید بیایی راهپیمایی بگو نه مدرک قلابی بخر بگو نه تملق بکن بگو نه .........ولی فکر کنم در این صورت باید پاسپورتتو بگیری وبری
نظرات بینندگان