arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

پروانه سلحشوری: شنیده‌ایم لایحه تامین امنیت زنان را به رهبری داده‌اند

نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان در مجلس درباره طرح ازدواج زنان بدون اذن پدر، گفت: این طرح را فراکسیون زنان تهیه نکرده است. حتی در فراکسیون زنان نیز مطرح یا بررسی نشده است. طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر را حمیده زرآبادی آماده کرده‌اند و از فراکسیون زنان مشورت هم نگرفتند. من شنیده‌ام با توجه به بازخورد اجتماعی منفی که این طرح به دنبال داشت ایشان تغییراتی را در آن بوجود آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: شنیده‌ایم که لایحه تامین امنیت زنان را به رهبری داده‌اند که ایشان در این خصوص نظر بدهند اما از صحت و سقم این موضوع بی‌خبریم. این اقدام روالی نبوده که قبلاً سابقه داشته باشد و چنین اتفاقی بیفتد که لایحه‌ای را به مقام رهبری ارسال کنند.

پروانه سلحشوری نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان در مجلس درباره طرح ازدواج زنان بدون اذن پدر، گفت: این طرح را فراکسیون زنان تهیه نکرده است. حتی در فراکسیون زنان نیز مطرح یا بررسی نشده است. طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر را حمیده زرآبادی آماده کرده‌اند و از فراکسیون زنان مشورت هم نگرفتند. من شنیده‌ام با توجه به بازخورد اجتماعی منفی که این طرح به دنبال داشت ایشان تغییراتی را در آن بوجود آورده است.

این نماینده مجلس گفت: بعید به نظر می‌رسد که این طرح در مجلس رأی بیاورد؛ چرا که قانونی برای ازدواج دختران بدون اذن پدر وجود دارد و دختران با گرفتن حکمی از دادگاه می‌توانند بدون اذن پدرشان ازدواج کنند و این قانون یک قانون تکراری است.

سلحشوری همچنین درباره لایحه حمایت از کودکانو نوجوانان، گفت: این لایحه در دستور کار صحن قرار دارد. زمان دقیق بررسی لایحه حمایت از کودکان در صحن علنی مجلس مشخص نیست.

او با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان گفت: این لایحه هنوز به مجلس داده نشده که بخواهد در دستور کار قرار بگیرد. لایحه امنیت زنان در قوه قضاییه در حال بررسی بود که نمی‌دانم این بررسی به کجا رسید. البته شنیده‌ایم که لایحه امنیت زنان را به مقام رهبری داده‌اند که ایشان در این خصوص نظر بدهند اما از صحت و سقم این موضوع بی‌خبریم. این اقدام روالی نبوده که قبلاً سابقه داشته باشد و چنین اتفاقی بیفتد که لایحه‌ای را به مقام رهبری ارسال کنند.

او با تاکید بر اهمیت لایحه تامین امنیت زنان، گفت: در دیدار عیدانه با علی لاریجانی رئیس مجلس خواستیم که هر چه زودتر با برادرشان صحبت کنند تا لایحه امنیت زنان را به مجلس بفرستند. همچنین با معاون پارلمان قوه قضاییه و با آقای اژه‌ای در این خصوص صحبت کردیم و منتظریم که این لایحه به صحن علنی مجلس بیاید. چون زحمت چند ساله دولت است و مجلس هم راغب است که در این رابطه کمک کند.

این نماینده مجلس با اشاره به سفرش به قم، گفت: بسیاری از علما با توجه به خشونت‌هایی که علیه زنان روا داشته می‌شود، انتظار داشتند مجلس کاری کند. زمانی که دولت لایحه‌ای تهیه‌کرده باید بگذارند این لایحه به مجلس بیاید و مجلس در این رابطه قانون‌گذاری کند.

منبع : اعتماد آنلاین 

نظرات بینندگان