arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

مشعل: تمام اسرا را آزاد خواهیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، قرارداد مبادله اسرا را دستاورد بزرگ برای مقاومت و ملت فلسطین و تمام امت اسلام توصیف و بر پایبندی مقاومت به آزادی تمام اسرا از زندانهای اشغالگران قدس تاکید کرد.

به گزارش انتخاب، مهر به نقل از الجزیره نوشت: جشن آزادی اسرای آزاد شده فلسطینی که قرار است به قطر، سوریه و ترکیه تبعید شوند، امشب با حضور رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره برگزار شد،.

خالد مشعل با تقدیر از مجاهدتها و ایستادگی اسرای آزاد شده درباره تبعید آنها به کشورهای ترکیه، سوریه و قطر گفت : تمام این کشورها، وطن غریبه ای برای شما نیستند و شما در آنجا احساس غربت نخواهید کرد، البته باید گفت هیچ جایگزینی برای وطن وجود ندارد، هیچ جایگزینی برای فلسطین وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل باید بهای اقدامات تجاوزکارانه خود را بپردازد، افزود : ما صفحه بزرگی را گشوده ایم، امروز، قرارداد مبادله اسرا صفحه درخشانی در تاریخ فلسطین و تاریخ امت اسلام است، این صفحه به تکمیل صفحات نیاز دارد.

مشعل آزادی این تعداد اسیر در مقابل آزادی تنها یک نظامی صهیونیست را دستاورد بزرگی برای مقاومت در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل توصیف کرد.

به گفته وی، اسارت گلعاد شالیت به مدت پنج سال در غزه، پیروزی در برابر ارتش مجهز و پیشرفته اسرائیل به شمار می رود، این قرارداد با صبر زیبای مردم فلسطین رخ داد، غزه بهای سنگینی را در پنج سال با تجاوزات مستمر اسرائیل و محاصره سنگین پرداخت کرد، اما ارتش اسرائیل در نهایت مفتضحانه شکست خورد و نتوانست شروط خود را بر ما تحمیل کند.

مشعل افزود : این قرارداد زمانی موفق شد که مردم غزه پایداری و استقامت ورزیدند، صبر و ایستادگی مردم غزه و کرانه باختری، عامل این پیروزی بود، با تمام تواضع می گویم مقاومت، اسرائیل را وادار به تسلیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس، قرارداد مبادله اسرا را پیروزی مقاومت بر صهیونیستهای مغرور و زورگو دانست و گفت : خدا به ما یاد داده است که اسرائیلی ها چه ماهیتی دارند، از مصر و ملت آن تشکر می کنیم.
وی خاطر نشان کرد : این قرارداد، دستاورد مقاومت فلسطین است، ما بر اسرائیل پیروز شدیم، ای اسیران عزیز در زندانها که همچنان به لحظه آزادی خود چشم دوخته اید، صبور باشید که زمان آزادی شما نیز نزدیک است و مقاومت شما را به زودی به آغوش خانواده خود برخواهد گرداند.

مشعل با اشاره به جوسازی نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی علیه حماس و تلاش آنها برای القای اینکه، آزادی شالیت یک موفقیت برای تل آویو و ضربه ای به مقاومت به شمار می رود، خاطر نشان کرد : نتانیاهو تلاش کرد در مقابل افکار عمومی اسرائیل، قرراداد تبادل اسرا را توجیه کند، او هر چه می خواهد بگوید، بگذارید او بگوید حماس عقب نشینی کرده است، زیرا افکارعمومی اسرائیل قبل از همه می دانند که چه کسی عقب نشینی کرده است.

وی با تاکید بر امتیازدهی اشغالگران قدس به مقاومت در مسئله مبادله اسرا تصریح کرد : متعهد هستیم که تمام اسرا را آزاد کنیم، اگر نظامی اسرائیلی برای خانواده اش عزیز است، همه اسرای فلسطینی در زندانهای اشغالگران برای ما عزیز هستند و یک لحظه از تلاش برای آزادی آنها غافل نخواهیم شد.

به گفته مشعل، ملت فلسطین برای آزادی این تعداد اسیر بهای سنگینی پرداخت کرد و فشارها، تجاوزات و محاصره را تحمل کرد، اما تسلیم نشد.

مشعل فاش کرد : حتی غرب کماندوهای ویژه ای برای آزادی شالیت فرستاده بود اما ناکام ماند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر کارایی گزینه مقاومت خاطر نشان کرد : در مقابل زورگویی و سلطه طلبی آمریکا و غرب و صهیونیستها تسلیم نخواهیم شد.

مشعل گفت : این دستاورد مبارک، یک دستاورد ملی است، ما نگرش حزبی به این دستاورد نداریم، ما هنوز تمام اسرا را آزاد نکرده ایم و متعهدیم تمام اسرا را آزاد کنیم.

به گفته وی، قرارداد آزادی اسرا یک دستاورد ملی و الگویی برای وحدت مردم فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشت : این دستاورد، یک فضای مثبت را برای تحقق آشتی ملی به وجود آورده است، که دو نکته اساسی یعنی تسریع در پرونده های آشتی و تلاش برای رسیدن به راهبرد ملی مشترک برای مرحله آینده با توجه به سیاستهای سلطه طلبانه غربی ها و اسرائیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

خالد مشعل گفت : از ابومازن دعوت کردم برای تکمیل روند آشتی در قاهره با یکدیگر دیدار کنیم.

وی با تاکید بر بیهوده بودن مذاکرات سازش و مضر بودن آن برای اصول و آرمانهای ملت فلسطین تصریح کرد : دشمن ما ثابت کرده است که فقط زبان زور می فهمد، دشمن از لبنان، غزه و سینا فقط با زبان زور اخراج شد، ما باید از این مسئله درس بگیریم .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
0
نظر شمعک چیه؟!!!!!
نظرات بینندگان